  • 1. Data: 2005-12-29 15:21:41
    Temat: program płace
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    Spotkał się ktoś z Was z programem płacowym, który niezależnie od daty
    sporządzenia listy płac umożliwia dowolne określenie daty realizacji każdej
    pozycji listy oraz kontrolę realizacji takiej procedury wypłaty?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2005-12-29 22:20:11
    Temat: Re: program płace
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pisarczyk,

    > Spotkał się ktoś z Was z programem płacowym, który niezależnie od daty
    > sporządzenia listy płac umożliwia dowolne określenie daty realizacji każdej
    > pozycji listy oraz kontrolę realizacji takiej procedury wypłaty?

    Takie cos to chyba tylko w Erze.
    Nie zapominaj, że od daty _wypłaty_ uzależnione jest naliczenie
    podatku i składek.

    Mój system płacowy umożliwia stworzenie jednej listy podstawowej (przy
    niej rozliczane są koszty uzyskania przychodów, ulga podatkowa,
    zasiłki i absencje) i do 99 dodatkowych (premie, dodatki i inne
    pomysły) miesięcznie. Ale sprawdza się w przypadku zatrudniania dużej
    ilosci pracowników poczynając od powiedzmy 100 ale najlepiej czuje się
    przy kilku tysiącach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2005-12-29 22:45:17
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pisarczyk" <q...@q...co> napisał w wiadomości
> [...]
    > każdej
    > pozycji listy oraz kontrolę realizacji takiej procedury wypłaty?

    A możesz sprecyzować o co ci dokładniej chodzi?

    Np firma Vulcan robi taki program, że można wypłacać listę np w styczniu a
    sprawy podatkowe i zusowskie rozliczać za grudzień.
    Ale to jest program typowo dla oświaty - choć daje się przystosować.
    Jak na razie to ja nie rozumiem o co ci chodzi. Podaj może na jakimś
    przykładzie.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2005-12-29 23:22:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dp1ovn$4uv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A możesz sprecyzować o co ci dokładniej chodzi?
    > Np firma Vulcan robi taki program, że można wypłacać listę np w
    > styczniu a sprawy podatkowe i zusowskie rozliczać za grudzień.

    Jak możesz rozliczać zus za grudzień, jeżeli wypłatę robisz w styczniu?
    Przecież zus i sprawy podatkowe rozlicza się według _daty wypłaty_.
    Jeżeli robisz inaczej to obawiaj się kontroli.

    Chyba, że pomyliłeś pojęcia. Może robisz listę wypłat _za miesiąc_
    grudzień z datą wypłaty na styczeń.
    Np. w zakładzie część pracowników ma wypłatę na 30-go, a część do
    10-tego. W uproszczeniu rozliczenie wypłaty za miesiąc grudzień wygląda
    tak:

    Lista płat za miesiąc grudzień:
    - Lista płac nr A/12/2005 Administracja - data wypłaty: 30.12.05
    /składki zus i podatek rozliczene za grudzień/
    - Lista płac nr P/12/2005 Produkcja - data wypłaty 10.01.06 /składki zus
    i podatek rozliczane za styczeń - czyli wg.daty wypłaty/

    Można jeszcze więcej list tworzyć na różne daty wypłaty.
    Tak działa większość programów kadrowych (oczywiście nie tych opartych
    na tabeli w excelu)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-12-31 08:44:59
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
    Precyzuję:
    Firma ma ileś oddziałów. Życzy sobie sporządzać dla każdego oddziału osobne
    listy wypłat (by jeden oddział nie widział wypłat z innego). Lista z
    określoną datą sprządzenia zawiera ileś pozycji:
    pracownik X, Y, Z, itd. Przy czym biorąc pod uwagę specyfikę firmy każdy z
    xyz jest opłacany z innego funduszu (x to dotacja z jakiegoś urzędu, y to
    jakieś zadanie zlecone przez instytucję, z pozostałe). Biorąc pod uwagę
    narzucone (przez podmioty finansujące) warunki wydawania pieniędzy to x,z ma
    otrzymać wypłatę na koniec miesiąca za który pracuje (np. 31.01.2006), a y
    05.02.2006. Biorąc pod uwagę datę postawienia środków do dyspozycji to
    oczywiście ma mieć to swoje konsekwencje w rozliczeniach skarbowych i
    ubezpieczeniowych. By nad tym wszystkim panować w każdej chwili powinna być
    informacja ile, komu, w jakim terminie wypłacono, komu w jakim terminie
    wypłacić.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2005-12-31 22:24:50
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Jak możesz rozliczać zus za grudzień, jeżeli wypłatę robisz w styczniu?
    > Przecież zus i sprawy podatkowe rozlicza się według _daty wypłaty_.
    > Jeżeli robisz inaczej to obawiaj się kontroli.

    A przecież ja nie mówiłem, że tak robię tylko że ten program tak można
    ustawić ;)
    A czasem jest to przydatne -może nie z różnicą jednego miesiąca ale jest.

    --
    PawełJ