  • 61. Data: 2021-05-28 16:59:05
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 16:38:38 +0200, Kviat wrote:

    > Tzn normalnie.
    > Mam ci to rozpisać na kontach księgowych? Serio?

    > Ogarnij się.
    > Co skorygowałem i jakim przychodem?

    Powinno byc "w koszt wartosc magazynową, ktora poprzednio byla
    przychodem"

    > "wartość magazynową w koszt" - wartość magazynową czego i w jaki koszt?
    > "poprzednio była zyskiem" - co POPRZEDNIO było zyskiem (jakim znowu
    > zyskiem? Skąd tam zysk? litości...)
    > I skąd ci się tam jakieś korekty wzięły?
    > Ręce opadają.
    > https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html
    > U masz również rozpisane to na kontach księgowych.

    > Wyrób w przychody? O czym ty bredzisz?

    Moze jednak rozpisz ten przyklad na konta.

    Albo znajd stosowny link.

    > To w lipcu księgujesz sprzedaż czyli przychód. Dopiero w lipcu masz
    > przychód. Czego nie rozumiesz? Jakim cudem w przychody chcesz coś
    > księgować w styczniu?
    >
    > Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.
    > Pewnie znowu mylisz pojęcia i dlatego nie potrafisz napisać konkretnie o
    > co ci chodzi.

    Przeciez nawet w linku powyzej masz to ... zasygnalizowane.

    Choby - "produkty w toku" - ale to nie ten przypadek, produkty gotowe,
    czy półprodukty.
    Jak ksiegujesz ich powstanie, i jak to wplywa na wynik i podatek?

    > Wypadałoby? Serio?
    > Człowieku, żeby wyliczyć podatek za dany miesiąc MUSISZ wyliczyć

    a jak masz metode uproszczona platnosci zaliczki podatku?

    > przychody za dany miesiąc. I wartość SPRZEDANEGO towaru żeby poznać koszty.

    A jak nic nie sprzedales?

    > A to, że przy okazji zmienia ci się WARTOŚĆ magazynu, to nie znaczy, że
    > musisz co miesiąc rozliczać magazyn.

    Cos tam rozliczyc musisz, choc moze sie niefachowo wyrazam.
    Albo Ty niefachowo :-)

    > Może jest bardzo daleko od "trzeba rozliczać".
    > Trzeba, to raz na koniec każdego okresu obrachunkowego.

    A pare znajomych ksiegowych woli to robic co miesiac.
    I im sie nie dziwie - lepiej walczyc z roznicami w miesiacu, niz w
    calym roku :-)

    > LUB CZĘŚCIEJ jest bardzo daleko od TRZEBA CO MIESIĄC.

    Dlatego nie pisalem o inwentaryzacji co miesiac, tylko o
    "rozliczeniu".

    J.

  • 62. Data: 2021-05-28 21:27:45
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.05.2021 o 16:59, J.F pisze:

    > Powinno byc "w koszt wartosc magazynową, ktora poprzednio byla
    > przychodem"

    Pokaż palcem moment, w którym wartość magazynu "poprzednio była
    przychodem". Kiedy to jest "poprzednio"?

    Serio. Pierwszy raz w życiu słyszę, że wartość magazynu jest/może być w
    jakimkolwiek momencie przychodem.

    Domyślam się, że zapewne gdzieś usłyszałeś o RW (Rozchód Wewnętrzny) i
    PW (Przychód wewnętrzny - błędnie) i teraz ci się myli, bo nie ma czegoś
    takiego jak PRZYCHÓD Wewnętrzny, tylko PRZYJĘCIE Wewnętrzne.
    I teraz PRZYJĘCIE wewnętrzne nazywasz PRZYCHODEM na magazyn.

    Wbij sobie do głowy, że wartość magazynową możesz wrzucić w koszt
    dopiero przy sprzedaży, a nie przy przesuwaniu towaru z jednego magazynu
    na drugi, czy z magazynu towarów na magazyn materiałów do produkcji, czy
    z magazynu półwyrobów do magazynu wyrobów gotowych - TE OPERACJE NIE
    MAJĄ NIC WSPÓLNEGO Z KOSZTAMI. Ani tym bardziej z przychodem.

    Wyjątkiem, podkreślam WYJĄTKIEM jest możliwość wrzucenia zakupionych
    materiałów do produkcji w koszt (zespół 7), a nie na magazyn (materiałów
    do produkcji), gdy to nie wpływa na obraz sytuacji majątkowej firmy.
    Wyjątki nie są REGUŁĄ. Jest to metoda tzw. uproszczona i rodzi często
    więcej komplikacji niż to potrzebne - trzeba korygować koszty w
    przypadku sprzedaży części takiego materiału.
    Normalnie tak się nie robi.

    Tu masz przykład takiej zabawy:
    https://inforfk.pl/cykle-tematyczne/tresc,inforfk,00
    ,INF0000000000000695635,Jak-ujac-w-ksiegach-rachunko
    wych-sprzedaz-materialow-odnoszonych-w-momencie-ich-
    nabycia.html

    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html

    > Moze jednak rozpisz ten przyklad na konta.

    Jak mam niby rozpisać coś, co jest bzdurą?
    Jak mam rozpisać w przychody w styczniu coś, co zostało sprzedane
    dopiero w lipcu?
    Oświeć mnie.
    Ty rozpisz i pokaż palcem moment, w którym zapisujesz na jakimś koncie
    ten "poprzedni zysk, który potem stał się kosztem" i jaki przychód
    księgujesz w styczniu i na jakie konto (i z jakiego konta - skąd ci się
    ten przychód w styczniu bierze?).

    Ogarnij najpierw co jest kosztem, co przychodem, co dochodem, a co
    zyskiem i dopiero wtedy zabieraj się za dyskusje.

    > Albo znajd stosowny link.

    Sam se znajdź i się doucz.

    > Przeciez nawet w linku powyzej masz to ... zasygnalizowane.

    Pokaż palcem.
    Przychód w styczniu? Jak w styczniu zostały kupione materiały do
    wyprodukowania tego wyrobu, który został sprzedany w lipcu?
    Dobrze się czujesz?

    (...)> Dlatego nie pisalem o inwentaryzacji co miesiac, tylko o
    > "rozliczeniu".

    To spróbuj rozliczyć magazyn bez inwentaryzacji.
    Powodzenia.

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 63. Data: 2021-05-31 11:57:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 21:27:45 +0200, Kviat wrote:
> [...]

    > takiego jak PRZYCHÓD Wewnętrzny, tylko PRZYJĘCIE Wewnętrzne.
    > I teraz PRZYJĘCIE wewnętrzne nazywasz PRZYCHODEM na magazyn.

    Moze tak:
    w styczniu kupiles materialy za 100 tys zl, ludziom za prace
    zaplaciles 100 tys zl i w efekcie na magazynie masz tysiac
    gustownych stolikow gotowych do sprzedazy.
    Ale nie sprzedales nic.
    Oblicz nalezny podatek. Czy tam zaliczke na podatek.

    A jesli twierdzisz, ze podatek sie nie nalezy, to niech to bedzie
    grudzien.

    W lutym sprzedales te stoliki po 500 zl sztuka, oblicz podatek.

    Wersja 2 - w styczniu sprzedales 300 stolikow, reszte w lutym.

    Wersja 3 - w styczniu stolikow nie sprzedales, ale sprzedales krzesla
    za 300 tys, a krzesla kupiles 3 miesiace wczesniej za 150 tys.

    > Wbij sobie do głowy, że wartość magazynową możesz wrzucić w koszt
    > dopiero przy sprzedaży, a nie przy przesuwaniu towaru z jednego magazynu

    ale to nie przeczy powyzszym przykladom.

> [...]

    > więcej komplikacji niż to potrzebne - trzeba korygować koszty w
    > przypadku sprzedaży części takiego materiału.

    To masz jeszcze inny przyklad:
    w styczniu kupiles betonu i cegiel za milion, plus pensje robotnikow
    milion, w i efekcie powstalo jedno pietro budynku.
    W lutym powstanie drugie, itd - sprzeda sie za 1.5 roku ..

    I co z podatkiem ?

> [...]
    ,INF0000000000000695635,Jak-ujac-w-ksiegach-rachunko
    wych-sprzedaz-materialow-odnoszonych-w-momencie-ich-

    Troche nie na temat.

    > Jak mam niby rozpisać coś, co jest bzdurą?
    > Jak mam rozpisać w przychody w styczniu coś, co zostało sprzedane
    > dopiero w lipcu?
    > Oświeć mnie.

    Ale deklaracje CIT masz skladac co miesiac.
    Co wpiszesz w styczniu, lutym, marcu ... a co w lipcu ?

> [...]
    > ten "poprzedni zysk, który potem stał się kosztem" i jaki przychód
    > księgujesz w styczniu i na jakie konto (i z jakiego konta - skąd ci się

    IMO - wartosc PW tworzy przychod przedsiebiorstwa.
    Moze niefachowo pisze i nazwa sie to jakos inaczej - ale buduje zysk.

    Bo kiedy bys chcial te RW wpisac w koszta - w lipcu, jak sie produkcja
    styczniowa sprzeda?

    Sam podajesz nawet drastyczniejszy przyklad ...

    a tu jeszcze inny przyklad
    https://www.jak-ksiegowac.pl/przykladem-rachunkowosc
    i-detal.php?u=601%7C580&t=PW-Przyjecie-do-magazynu-w
    yrobow-gotowych-w-cenie-ewidencyjnej-&i=180

    > Pokaż palcem.

    https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html

    "Materiały, produkty gotowe, półprodukty i produkcja w toku należą do
    zapasów, nazywanych również rzeczowymi aktywami obrotowymi. Stanowią
    one pierwszą podgrupę aktywów obrotowych."

    "Półprodukty są składnikami zapasów, które nie zostały jeszcze
    całkowicie zakończone, ale przeszły już określone fazy produkcji, mogą
    być magazynowane i sprzedane."

    "Zgodnie z ustawą o rachunkowości zapasy rzeczowych składników aktywów
    obrotowych ujmuje się, nie rzadziej niż na dzień bilansowy, w księgach
    rachunkowych według cen nabycia lub kosztów wytworzenia, nie wyższych
    od ich cen sprzedaży netto. "

    "produkty w toku produkcji - w wysokości bezpośrednich kosztów
    wytworzenia lub tylko materiałów bezpośrednich bądź nie wyceniać ich w
    ogóle, jeżeli nie zniekształca to stanu aktywów oraz wyniku
    finansowego jednostki.
    Zasady te nie mogą być stosowane do produkcji o przewidywanym czasie
    wykonania dłuższym niż trzy miesiące, przeznaczonej do sprzedaży lub
    na rzecz środków trwałych w budowie."

    > (...)> Dlatego nie pisalem o inwentaryzacji co miesiac, tylko o
    >
    > To spróbuj rozliczyć magazyn bez inwentaryzacji.
    > Powodzenia.

    Masz PZ, masz RW, masz PW, masz WZ - i masz teoretyczne stany i
    wartosci magazynu, z programu magazynowego.

    J.

  • 64. Data: 2021-05-31 19:11:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.05.2021 o 11:57, J.F pisze:

    > Ale deklaracje CIT masz skladac co miesiac.
    > Co wpiszesz w styczniu, lutym, marcu ... a co w lipcu ?

    Co bym tam nie wpisał, to gdy NIC NIE SPRZEDAŁEM, to mam ZERO przychodu.

    > IMO - wartosc PW tworzy przychod przedsiebiorstwa.

    Dobrze się czujesz?

    Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    > Moze niefachowo pisze i nazwa sie to jakos inaczej - ale buduje zysk.

    No jeszcze lepiej... wydatki przy zerowym przychodzie budują zysk...
    Ręce opadają.

    Weź już przestań pisać "niefachowo", bo jeszcze ktoś uwierzy i założy
    firmę, bo przecież zakupy towarów i materiałów budują zyski...
    To po chuj sprzedawać te towary, po chuj utrzymywać działy handlowe i
    wydawać niepotrzebnie kasę na reklamę. Nic, tyko kupować, a zysk sam się
    wygeneruje z leżenia towaru na magazynie...
    Ja pierdolę...

> [...]
    > zapasów, nazywanych również rzeczowymi aktywami obrotowymi. Stanowią
    > one pierwszą podgrupę aktywów obrotowych."

    I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    Pokaż palcem.

> [...]
    > mogą być magazynowane

    I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?

    O! Nareszcie jest coś o przychodzie! I może ewentualnie o zysku.

> [...]

    Pokaż palcem.

    > Masz PZ, masz RW, masz PW, masz WZ - i masz teoretyczne stany i
    > wartosci magazynu, z programu magazynowego.

    TEORETYCZNE.
    To i "rozliczenie" magazynu też będziesz miał teoretyczne. A nie
    rozliczenie.

    Jak ktoś się pierdyknie i na WZ wpisze 1000 szt, a nie 100 szt - jak w
    rzeczywistości wyszło z wyszło z magazynu (albo odwrotnie, na WZ wpisze
    100, a z magazynu wyda 1000), to będziesz miał takie "teoretyczne
    rozliczenie", że hej.

    Ciekawe dlaczego nadal trzeba robić inwentaryzacje, skoro mamy takie
    hiper fajne programy, które "teoretycznie" rozliczają magazyn?

  • 65. Data: 2021-05-31 19:27:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 19:11:26 +0200, Kviat wrote:

    > Co bym tam nie wpisał, to gdy NIC NIE SPRZEDAŁEM, to mam ZERO przychodu.

    zle czy tez zero zysku do opodatkowania? :-)

    Poza tym miales inny przyklad.
    W styczniu zarobiles 100 tys zl na sprzedazy wczesniej kupionych
    towarow.
    Ale tez wydales 200 tys na produkcje innych towarow.

    Ile podatku sie nalezy ?

    > Dobrze się czujesz?
    > Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Przedsiebiorstwo ponioslo wydatki na materialy i robocizne.
    I co z nich powstalo? Nic?

    Tzn powstaly jakies produkty ... i mowisz, ze to sie nie liczy, bo nie
    zostaly sprzedane?

> [...]
    > Weź już przestań pisać "niefachowo", bo jeszcze ktoś uwierzy i założy
    > firmę, bo przecież zakupy towarów i materiałów budują zyski...

    Nie z zakupow tylko z produkcji.
    I niekoniecznie zysk, co powiedzmy - brak strat.
    W zaleznosci od przyjetej ceny ewidencyjnej produktow.

> [...]
    > wydawać niepotrzebnie kasę na reklamę. Nic, tyko kupować, a zysk sam się
    > wygeneruje z leżenia towaru na magazynie...

    Nie nadajesz sie do Enronu. Oni nie pierdolili :-P

    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html

    > I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    > Pokaż palcem.

    Materialow ubylo, a produktow gotowych przybylo.
    Czy aktywow obrotowych przybylo?

    A jesli przybylo ... to o czym to swiadczy ?

    > I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    > Pokaż palcem.

    Jesli tych "aktywow obrotowych" przybylo, bo pojawily sie produkty na
    magazynie ... to jak to wplywa na wynik ?

    > I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    > Pokaż palcem.

    Ale jest mowa o wycenie produkcji w toku.

    A po co ja wyceniac?

    > TEORETYCZNE.
    > To i "rozliczenie" magazynu też będziesz miał teoretyczne. A nie
    > rozliczenie.

    dokumenty w/w powinny byc rzeczywiste.
    A stan magazynu ... no coz, to juz bardziej teoretyczny.

> [...]
    > rzeczywistości wyszło z wyszło z magazynu (albo odwrotnie, na WZ wpisze
    > 100, a z magazynu wyda 1000), to będziesz miał takie "teoretyczne

    Oczywiscie jest i takie ryzyko.
    Ale to on oszukal :-)

    > Ciekawe dlaczego nadal trzeba robić inwentaryzacje, skoro mamy takie
    > hiper fajne programy, które "teoretycznie" rozliczają magazyn?

    Widac znaja zycie :-)

    > Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Cos tam jednak mam.
    Ale ... w ilu firmach produkcyjnych prowadzisz ksiegowosc ?

    J.

  • 66. Data: 2021-05-31 19:28:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > zaplaciles 100 tys zl i w efekcie na magazynie masz tysiac
    > gustownych stolikow gotowych do sprzedazy.

    Czyli wydałeś 200 tys., jesteś biedniejszy o 100 tys. (bo na magazynie
    masz towaru za 100 tys.) i ty to nazywasz przychodem. I zyskiem.

    Brawo.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 67. Data: 2021-05-31 19:37:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 19:28:37 +0200, Kviat wrote:

    > Czyli wydałeś 200 tys., jesteś biedniejszy o 100 tys. (bo na magazynie
    > masz towaru za 100 tys.) i ty to nazywasz przychodem. I zyskiem.

    Wydalem 200 tys, i o tyle w kasie jestem biedniejszy,
    ale jestem bogatszy o tysiac stolikow lezacych na magazynie.

    Czemu uwazasz, ze one sa warte 100 tys ?

    Ale wazniejsze pytanie jest inne - co trzeba wpisac do deklaracji CIT?

    200 tys straty, czy 100 tys, skoro uwazasz, ze masz (przybylo?) towaru
    za 100 tys?
    A moze 0 straty, bo towar warty 200 tys?

    A czy moge przyjac, ze towar jest warty 250 tys?
    I co wtedy wpisac w deklaracje ?

    A moze przyjac, ze jest warty 180 tys?

    I jak wtedy rozliczysz sprzedaz tego towaru w nastepnym miesiacu?

    J.

  • 68. Data: 2021-05-31 20:09:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-31 o 19:27, J.F pisze:

    > dokumenty w/w powinny byc rzeczywiste.
    > A stan magazynu ... no coz, to juz bardziej teoretyczny.

    > Oczywiscie jest i takie ryzyko.
    > Ale to on oszukal :-)

    > Widac znaja zycie :-)

    Było by Ci łatwiej zrozumieć gdybyś zamiast
    "inwentaryzacja" używał sformułowania "spis z natury".

  • 69. Data: 2021-05-31 20:48:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.05.2021 o 19:27, J.F pisze:

    > Przedsiebiorstwo ponioslo wydatki na materialy i robocizne.

    WYDATKI.
    Wydałeś 100 tys. na gumę. I zapłaciłeś pracownikowi za dmuchanie.

    > I co z nich powstalo? Nic?

    Nadmuchane baloniki.

    > Tzn powstaly jakies produkty ... i mowisz, ze to sie nie liczy, bo nie
    > zostaly sprzedane?

    Jesteś biedniejszy o 100 tys + koszt dmuchania.
    I bogatszy o baloniki. Które może sprzedasz. A może nie sprzedasz.

    Czego nie rozumiesz?

    Gdzie tu jest przychód? I gdzie tu jest zysk?

    Z niesprzedanych baloników...

    Kiedyś się mówiło: weź duży rozpęd i pierdolnij głową w ścianę - może
    otrzeźwiejesz.

    > Nie z zakupow tylko z produkcji.

    Zysk z produkcji? Jaja sobie robisz?
    Z niesprzedanych baloników masz zysk? Serio?

    > I niekoniecznie zysk, co powiedzmy - brak strat.

    Oj... widzę ewolucję. Powolną, ale jednak.

    To, czy będziesz miał brak strat, to się okaże przy sprzedaży.
    Gdy osiągniesz ze sprzedaży jakiś PRZYCHÓD to wtedy dopiero sobie
    wyliczysz, czy masz straty, czy brak strat, albo czy masz zysk. NIE
    WCZEŚNIEJ.
    Albo jak będziesz miał papier, że oddałeś na wysypisko śmieci.

    > W zaleznosci od przyjetej ceny ewidencyjnej produktow.

    I gdzie tu przychód? Albo zysk?
    Pokaż palcem.

    Czyli kupujesz balonik za 1 zł, dodmuchujesz powietrza i przyjmiesz cenę
    "ewidencyjną" jako 100 zł, to znaczy, że masz przychód? Albo zysk?

    Serio? To są w/g ciebie przychody i zyski?
    Człowieku... masz nadmuchane baloniki, a nie przychody. Ani tym bardziej
    zyski.

    > dokumenty w/w powinny byc rzeczywiste.

    Ja pierdolę... przecież właśnie po to robi się SPIS Z NATURY,
    INWENTARYZACJĘ żeby ustalić stan faktyczny.

    Stanu rzeczywistego nie ustala się na postawie dokumentów magazynowych!
    Zgadnij dlaczego.

    > A stan magazynu ... no coz, to juz bardziej teoretyczny.

    Pozostawię bez komentarza.

    > Oczywiscie jest i takie ryzyko.
    > Ale to on oszukal :-)

    Kto, kurwa, oszukał? O czym ty znowu bredzisz?

    Nie masz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 70. Data: 2021-05-31 21:10:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 20:48:57 +0200, Kviat wrote:

    > WYDATKI.
    > Wydałeś 100 tys. na gumę. I zapłaciłeś pracownikowi za dmuchanie.

    > Nadmuchane baloniki.

    Ktore maja jakas tam wartosc.

    > Jesteś biedniejszy o 100 tys + koszt dmuchania.
    > I bogatszy o baloniki. Które może sprzedasz. A może nie sprzedasz.
    > Czego nie rozumiesz?

    Nie rozumiem jak mozesz nie rozumiec, ze US nadal chce podatek od
    zysku :-)
    To nie mala DG, ze materialy "wchodza w koszta" z chwila zakupu :-P

    > Gdzie tu jest przychód? I gdzie tu jest zysk?

    No ale zeby wydatki potraktowac jako Koszt Uzyskania Przychodu ...
    gdzie ten przychod?

> [...]

    > WCZEŚNIEJ.
    > Albo jak będziesz miał papier, że oddałeś na wysypisko śmieci.

    No widzisz - czyli poki wyroby leza na magazynie, to straty nie ma?
    A jakim cudem, skoro materialy sie rozeszly i zaksiegowano w koszty,
    i robocizne tez ?
    Cos trzeba bylo zaksiegowac po drugiej stronie ...

    > I gdzie tu przychód? Albo zysk?
    > Pokaż palcem.
    >
    > Czyli kupujesz balonik za 1 zł, dodmuchujesz powietrza i przyjmiesz cenę
    > "ewidencyjną" jako 100 zł, to znaczy, że masz przychód? Albo zysk?

    No wlasnie ... a co masz?
    Bo wartosc magazynu wyrobow gotowych podniosla sie o 100zl ...

    > Serio? To są w/g ciebie przychody i zyski?
    > Człowieku... masz nadmuchane baloniki, a nie przychody. Ani tym bardziej
    > zyski.

    A co na to urzad skarbowy?

    Bo jak sie skonsultuje z fachowa ksiegowa ... czy nie bede mogl ci
    napisac "wez sie pie***" ?

> [...]
    > INWENTARYZACJĘ żeby ustalić stan faktyczny.
    >
    > Stanu rzeczywistego nie ustala się na postawie dokumentów magazynowych!

    Mowie o tych miesiacach, gdzie inwentaryzacji nie ma.
    Wiec jak ktos wzial 100kg materialow, a napisal 1000 ... pomylil sie,
    czy ukradl? :-)

    > Kto, kurwa, oszukał? O czym ty znowu bredzisz?

    Napisal na dokumencie, ze wydal 1000 szt?
    A wydal 100?

    J.