  • 1. Data: 2008-12-04 12:44:22
    Temat: Nowelizacja VAT w pigułce
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Popatrzyłem sobie pobieżnie na zmiany wnikające z nowelizacji VAT, która
    weszła od 1 grudnia, i jak się wydaje nastąpiły same pozytywne zmiany.

    Czy coś przeoczyłem jeśli chodzi o tak zwane "plusy ujemne", czyli -
    innymi słowy mówiąc - haczyki?

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-12-04 12:56:44
    Temat: Re: Nowelizacja VAT w pigułce
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2008 o 13:44:22 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > weszła od 1 grudnia, i jak się wydaje nastąpiły same pozytywne zmiany.
    >
    > Czy coś przeoczyłem jeśli chodzi o tak zwane "plusy ujemne", czyli -

    Haczyki to wychodzą w praniu - czyli jak czytasz to wszytsko jest git,
    a potem masz realną sytuację i się okazuje że jest spektakl.

    Taki haczyk (chociaż widoczny niemal od razu więc przykład nie od końca
    adekwatny)
    to był art. 22.6b updof - przez kilka misięcy były zażarte dyskusje
    czy dotyczy on tylko memoriałowców, czy wszytskich kpirowców,
    całe szczęście że skarbówka przyjęła że wszytskich - i trzyma się tego
    póki co.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-04 17:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2008, Piotrek wrote:

    > Czy coś przeoczyłem jeśli chodzi o tak zwane "plusy ujemne"

    wKF: ma ktoś pod ręką listę zmian w rozporządzeniu o f-rach?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-12-04 18:05:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2008 o 18:36:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > wKF: ma ktoś pod ręką listę zmian w rozporządzeniu o f-rach?

    Widziałem kilka dni temu na mf.gov.pl projekt rozporządzenia - zupełnie
    nowego
    (czyli nie "o zmianie"). Teraz już nie ma - czyżby minfin już podpisał?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-04 20:51:59
    Od: <s...@a...pl>

    Trochę info masz tutaj: http://tiny.pl/6r89

  • 6. Data: 2008-12-05 07:23:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2008 o 19:05:10 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > nowego
    > (czyli nie "o zmianie"). Teraz już nie ma - czyżby minfin już podpisał?

    Trafiłem na skan Dz.U.

    http://www.infor.pl/skany/spis.php?rodzaj=dzu&rok=20
    08&num=212&poz=1337&str=0002

    Pewnie na dniach zaczną się pojawiać PDFy i htmle

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-12-05 07:43:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Trafiłem na skan Dz.U.
    >
    > http://www.infor.pl/skany/spis.php?rodzaj=dzu&rok=20
    08&num=212&poz=1337&str=0002

    > Pewnie na dniach zaczną się pojawiać PDFy i htmle

    Ale "nowy" HTML widziałem :) - tu:
    ...pytałem o zmiany, bo wyszukanie niespodzianek metodą wyłącznie
    czytania nowej treści jest dość trudne.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-12-05 08:13:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-12-2008 o 08:43:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    08&num=212&poz=1337&str=0002

    > Ale "nowy" HTML widziałem :) - tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43180,0.html

    Aj waj - do tego nie dotarłem :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-12-05 09:42:07
    Od: Asen <a...@g...com>

    7. W przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług zwolnionych od
    podatku na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy albo przepisów wydanych na
    podstawie art. 82 ust. 3 ustawy, poza danymi określonymi w ust. 1 pkt
    5, wskazuje się również:
    1) symbol towaru lub usługi, określony w klasyfikacjach wydanych
    na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli ustawa lub
    przepisy wykonawcze do ustawy powołują ten symbol,

    Czyli nie ma obowiązku wpisywania PKWiU przy sprzedaży towarów i usług
    opodatkowanych stawkami niższymi niż podstawowa, jak to było dotąd. A
    jedynie przy stawce ZW.

  • 10. Data: 2008-12-05 12:25:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

    > wKF: ma ktoś pod ręką listę zmian w rozporządzeniu o f-rach?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Jest jeden niezły myk - w załączniku z listą usług do których
    nie stosuje się zwolnienia podmiotowego, zmienili
    "rzeczoznawstwo" na "doradztwo".

    Czyli już nie ma "doradztwa" które jest jednocześnie "rzeczoznawstwem"
    a zostało samo "doardztwo" - taki bonus dla np. informatyków.

    Pozdrawiam,
    Tomek