  • 1. Data: 2010-01-01 07:28:21
    Temat: Numer acja Faktur
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Witam,
    Wystawiam faktury w postaci FV/numer-kolejny/MMRR
    czyli numeracja na przełomie miesięcy wygląda tak:

    FV/10/0909, FV/11/0909, FV/12/1009, FV/13/1109 itd.

    Miesiąc jest połączony z rokiem - ja mam wtedy przejrzystość
    po numerze kiedy była wystawiona.

    Załóżmy że ostatnia faktura w 2009 miała numer FV/80/1209.
    Czy numerację w 2010 lepiej zacząć od numeru FV/81/0110 (wg ustawy z
    28.11.2008)
    czy lepiej dla wygody zzerować i zacząć rok od numeru FV/1/0110 ?

    Do tej pory co roku zerowałem numery.

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2010-01-01 09:37:30
    Temat: Re: Numer acja Faktur
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-01 08:28, grzegorz pisze:

    > czy lepiej dla wygody zzerować i zacząć rok od numeru FV/1/0110 ?

    Hm, to na wyzerowanie nie wygląda, raczej wyjedynkowanie. ;)

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-01-01 13:38:28
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Hm, to na wyzerowanie nie wygląda, raczej wyjedynkowanie. ;)

    O to chodzi. Wyzerowanie, czyli od początku - od nr 1.

    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2010-01-01 15:04:32
    Od: <s...@a...pl>

    > O to chodzi. Wyzerowanie, czyli od początku - od nr 1.

    A dlaczego 1 ma być początkiem, a nie np. 10? :)

  • 5. Data: 2010-01-02 09:30:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A dlaczego 1 ma być początkiem, a nie np. 10? :)

    Bo przyjęło się liczyć od 1, a nie od 10, czy od zera (pomijając
    szpanerów uczących się pewnych języków programowania na poziomie
    początkowym).

    Wyzerować też nie zawsze znaczy dojścia do zera, ponieważ to może
    znaczyć "spowodować, że jakieś urządzenie pomiarowe zaczęło wskazywać
    zero lub zaczęło wykonywać jakąś operację od początku"

    --
    Liwiusz