  • 1. Data: 2002-04-20 08:19:10
    Temat: Nurtujace pytania...
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Wynajmuje samochod i mam pytania:

    1. Czy wynajmowany samochod wpisuje sie do EST, zeby moc zaliczyc
    kwote wynajmu jako koszt?
    2. Jesli nie ewidencjonuje sie go w EST, czy mimo to mozna go zaliczyc
    jako koszt?
    3. Czy moge odpisac VAT (oczywiscie jestem VATmanem) od kwoty, ktora
    place za jego uzytkowanie?
    4. Czy znacie jakas KOMPETENTNA strone z odpowiedziami na podobne
    pytania?

    Z gory dzieki
    Tobi

  • 2. Data: 2002-04-20 10:25:29
    Temat: Re: Nurtujace pytania...
    Od: "KS" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    inetia.pl...
> [...]
    > place za jego uzytkowanie?
    > 4. Czy znacie jakas KOMPETENTNA strone z odpowiedziami na podobne

    [KS]
    Ad.1. Nie
    Ad.2. Jezeli jest to samochód ciezarowy o ladownosci
    powyzej 500 kg. to tak, w przeciwnym wypadku
    trzeba zaprowadzic ewidencje przebiegu pojadu
    i rozliczac tak zwana kilometrówka
    Ad.3. Jezeli jest to samochód ciezarowy o ladownosci
    powyzej 500 kg - tak, w przeciwnym wypadku
    - nie.
    KS&

  • 3. Data: 2002-04-20 12:52:03
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie zaliczasz do EST jesli nie jest to w ramach leasingu finansowego,
    zaliczenie powinno wynikac z umowy leasingowej.

    jesli wynAJOWES SAMOCHOD np W RENT a car wrzucasz w koszty , jesli to
    osobowy nie odliczasz vat,

    jace

  • 4. Data: 2002-04-25 05:32:25
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Skoro
    nie odliczam VAT, to czy te koszty odliczam w kwocie brutto tak jak
    paliwo?
    Z gory dzieki za odpowiedz

    Tobi

  • 5. Data: 2002-04-25 07:29:53
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Uzytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    netia.pl...
    > Skoro
    > nie odliczam VAT, to czy te koszty odliczam w kwocie brutto tak jak
    > paliwo?

    Jesli nie jestes vatowcem to pojecia brutto, netto, vat dla Ciebie nie
    istnieja, a jesli placisz vat i z czesci nie odliczasz to uwazaj bo vat nie
    odliczany nie jest kup

    LeszekR.

  • 6. Data: 2002-04-25 09:53:41
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Kurde! Popatrz no se Cycu, co ten Amehat tu se kurde na tej grupie
    pl.soc.prawo.podatki napisał (kurde):

> [...]
    >istnieja, a jesli placisz vat i z czesci nie odliczasz to uwazaj bo vat nie

    Jestem vatowcem. Mozesz jasniej na co uwazac? :)

    Tobi

  • 7. Data: 2002-04-25 10:07:55
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    inetia.pl...

    > Jestem vatowcem. Mozesz jasniej na co uwazac? :)

    Zależy dlaczego nie odliczasz vat-u? Jeśli masz prawo odliczyć, fa. jest
    prawidłowa, nie ma innych przeciwskazań, a Ty nie odliczasz bo tak uważasz
    /np. za duży byłby zwrot/ to wtedy vat naliczony nie jest dla Ciebie kup.

    LeszekR.

  • 8. Data: 2002-04-25 10:16:34
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

> [...]

    >/np. za duży byłby zwrot/ to wtedy vat naliczony nie jest dla Ciebie kup.

    Ja chcialbym ten VAT za dzierzawe samochodu odliczyc ale nie odliczam
    bo podobno nie mozna. I tu mam pytanie - czy, jesli nie odlicze VATu,
    moge/powinienem zaksiegowac te fakture jako koszt w kwocie brutto?

    Tobi

  • 9. Data: 2002-04-25 10:24:13
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-25 12:16, Użytkownik Tobi napisał:
> [...]
    > odliczam bo podobno nie mozna. I tu mam pytanie - czy, jesli nie
    > odlicze VATu, moge/powinienem zaksiegowac te fakture jako koszt w

    Jeżeli nie odliczasz bo Ci nie wolno, to kosztem jest kwota brutto.
    Jeżeli nie odliczasz bo masz takie widzimisię lub też z dowolnego
    innego powodu (nie wynikającego z przepisów), to kosztem uzyskania
    jest tylko kwota netto.
    Jaśniej już nie potrafię.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-04-25 10:47:26
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Kurde! Popatrz no se Cycu, co Maddy tu se kurde na tej grupie

    Dzieki! Tak jest idealnie :)))

    --
    - Tobiasz 'Tobi' Szlęk ------------\ ---- aukcje w sieci -------\
    - www.rower.xcom.pl - rower online-/ ------------ www.adico.pl -/