  • Data: 2005-01-03 12:37:38
    Temat: Re: O pisaniu programów komputerowych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gość,

    [...]

> [...]
    > czy JA mogę zrobić klon programu, tego do którego sprzedałem prawa
    > autorskie, i sprzedać prawa autorskie do tego klona innej osobie i robić
    > tak praktycznie w nieskończoność, niskim nakładem pracy (tylko mała
    > przeróbka programu) no i oczywiście dopóki znajdują się nabywcy? Czy
    > ta poprzednia osoba, która kupiła ode mnie prawa autoskie może
    > mieć jakieś "pretensje" że sprzedaję podobny program, gdy w umowie
    > nie było nic o zakazie produkowania przeze mnie podobnych
    > programów? Przepraszam jeśli odpowiedź jest oczywista, ale jestem

    Odpowiedź nie jest oczywista - zależy od tego, co sprzedałeś. Jesli
    sprzedałeś wszelkie prawa na _wyłączność_, to formalnie rzecz biorąc
    nie masz już prawa sprzedawać kopii. A o tym, czy klon jest kopią czy
    nie musiałby w praktyce decydować sąd.

    Swoją drogą problem wydaje mi się dość sztuczny, tak jak dość sztuczne
    jest 'przekazywanie wszelkich praw autorskich'.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl