  • 1. Data: 2004-02-25 07:26:41
    Temat: OT zasłyszane w radu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Właśnie usłyszałam w lokalnym radiu reklamę jakiegoś sklepu.
    Zaczynała sie:
    "Uwaga firmy i przedsiębiorstwa!"

    Co Ty na to, Gotfrydzie?
    Czy to nie bzdura?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-02-25 21:48:32
    Temat: Re: OT zasłyszane w radu
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 25. lutego 2004 08:26 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Maddy:

    > Właśnie usłyszałam w lokalnym radiu reklamę jakiegoś sklepu.
    > Zaczynała sie:
    > "Uwaga firmy i przedsiębiorstwa!"
    >
    > Co Ty na to, Gotfrydzie?
    > Czy to nie bzdura?

    Dlaczego, brakuje przecinka albo wykrzyknika:
    "Uwaga, firmy i przedsiębiorstwa!"
    "Uwaga! firmy i przedsiębiorstwa!"

    Tak jak Uwaga! Miny!

    Mi się podoba antyreklama nadrzędnych rynków, która powstała po sławetnych
    walkach w Łodzi i brzmi ,,walcz o swoje''. Przedstawia również
    mamusię-dowódcę, która zarządza atakiem na taki nadrzędny rynek. Lałem z
    tego kilka razy, co to słyszałem :)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-02-25 23:33:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Maddy wrote:

    >+ Właśnie usłyszałam w lokalnym radiu reklamę jakiegoś sklepu.
> [...]

    Przyznam że bzdurą jest IMO zwracanie się do przedsiebiorstw :)

    O ile mnie pamięć nie myli jest to "zespół majątku" :) czy
    jakoś tak określony w przestrzeni i funkcjonalnie (dający się
    wyodrębnić). Nie wiem czy jest definicja prawna pojęcia
    ale funkcja "przedsiebiorstwa" jest w przepisach tu i ówdzie
    określona (np. KC art. 438.3) i bliższa "zakładowi" (zdaje
    się występującemu w podatkologii)
    Zatrudnieni jeszcze niewolnikami nie są i AFAIK
    do "przedsiebiorstwa" nie należą, jak DG innej DG sprzedaje
    przedsiębiorstwo to umowy musi skorygować :) (acz *prawa*
    do umowy pracownik zachowuje). Krótko mówiąc: "przedsiebiorstwo"
    ściśle rzecz biorąc najwyraźniej nie obejmuje ludzi.
    Głupio tak jakoś wołać do murów i tokarki :)

    Firma... coż, potoczne znaczenie odbiega od urzędowego (tak
    jak pojęcie "ręki" czasem odbiega od medycznego) bo wołanie
    do nazwy też by nie przeszło ;)
    Może by uznać że wołanie "działalności w formie
    spółek i osób fizycznych" język plącze i na "firmy" im
    pozwolić ? :) Choć jakby wołali "uwaga imiona i nazwiska !"
    to też pewnie każdy by się w głowę pukał... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-26 06:29:00
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news"

    > Przyznam że bzdurą jest IMO zwracanie się do przedsiebiorstw :)

    A co powiecie na baaaaardzo powszechnie uzywana nazwe w roznych
    informacjach:
    "Wypadek z udzialem TIRa", "TIR zablokowal droge" "Skradziono TIRa
    wypelnionego sprzetem".
    Przeciez TIR, to "Miedzynarodowy transport drogowy" :)
    Trudno skrasc, czy wykoleic caly transport :)

    Kazdy (?;) ) wie, ze TIR to nie samochod, ale uzywa sie tego potocznie na
    okreslenie
    ciagnika siodelkowego:) bo ladniej brzmi :)

    Pozdrawiam,
    Janusz