  • Data: 2004-01-12 15:32:05
    Temat: Re: Obowiazek posiadania kasy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2004, BAH wrote:
    [...]
    >+ Dlaczego ktoś, kto ma odpowiednie konto i korzysta
    >+ z polecenia zapłaty ma dopłacać do "miłośników kolejek kasowych" ?

    Ano dlatego, że wskutek prawa które obowiązywało na banknotach
    mamy napis iż "są prawnym środkiem płatniczym w Polsce". I zdaje
    się że nadal tak jest: nie możesz powiedzieć (o ile nie zastrzegłeś
    tego wyraźnie wcześniej, masz za "przeciwnika" konsumenta itp)
    że "nie chcę polskich pieniędzy, poproszę w złotych sztabkach" !
    To znaczy że można *wierzycielowi* zapłacić umówioną kwotę "do ręki"
    i ma się odczepić :) A że w międzyczasie świat się zmienił...
    (i ustawodawca wręcz ZAKAZAŁ takich praktyk miejscami... :>)
    Niemniej - "o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej" to masz
    obowiązek przyjąć polskie pieniądze i uznać że dług ci zapłacono.
    *PIENIĄDZE*, takie "z nadrukiem", a nie ich wirtualne odpowiedniki :)

    >+ PS.
    >+ do Płatnika, też nie ma darmowego dostępu.

    AFAIK zostało to wytłumaczone zasadą "przepis szczegółowy uchyla
    przepis ogólny", bo była batalia o ten szczegół !
    Rzeczywiście, ustawa nakazuje... :> ! I wtedy jest zgodnie
    z Konstytucją... (nie żartuję !).

    >+ Za list polecony z deklaracją wysłany do US także.

    A to ja cię przepraszam - nie korzystam, zanoszę osobiście :) !

    Chodzi o to że MOGĘ iść i zanieść. Nikt nie zabrania przyjmowania
    przelewów. Można nawet dawać upust: "3% upustu za płatność przelewem" !

    pozdrowienia, Gotfryd