eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOcena sytuacji podatkowej takiego manewru mieszkaniowego › Re: Ocena sytuacji podatkowej takiego manewru mieszkaniowego
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ocena sytuacji podatkowej takiego manewru mieszkaniowego
    Date: Thu, 07 Nov 2013 12:51:57 -0600

    barasa wrote:

    > Jak wygląda pod względem podatkowym taki numer:
    >
    > Daruję synowi 200tys za które on kupuje mieszkanie.
    >
    > Po 2 latach on odsprzedaje mi to mieszkanie przy czym ja kupuje go w
    > ramach "inwestycji na cele mieszkaniowe" ze środków które uzyskałam
    > dzisiaj ze sprzedaży innego mieszkania(spadkowego).
    >
    > Czy to jest możliwe ? i jak wygląda kwestia podatków?
    >

    > pozdrawiam serdecznie Basia

    Nie widzę jakiś haków.
    darowizna zgloszona i zwolniona. Nie zapomniec tylko potem przez (w
    zapasie) 6 lat zglaszac kazdej darowizny dla syna.

    On mieszkanie moze kupic. Koszty notarialne.

    Potem moze ci je sprzedac. koszty notarialne.

    Pozostaje z 200 tys w gotówce, a ty z mieszkaniem i brakiem podatku do
    sprzedazy mieszkania spadkowego.

    Widze tylko jeden hak. Gotowkowy.
    Masz 400 tys, zeby teraz synowi dac 200 tys, a potem kupic mieszkanie od
    syna za 200 tys.

    Bo jaki ci urzednik przejrzy konto, to zeby bylo jasno widac, ze te 400
    tys mialas, bo o ile sie nie przyczepi, ze syn dostal 200 tys wlasnie ze
    sprzedazy mieszkania spadkowego to przyczepi sie skad masz 200 tys na
    zakup mieszkania od syna.
    Masz tyle kasy, stac cie na wykazanie tego?

    I przede wszystkim po co to robisz.
    Nie prosciej po prostu kupic jakies mieszkanie teraz skoro i tak za dwa
    lata bedziesz je miala. Nie rozumiem celu tego krecenia.