eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie? › Re: Od jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie?
  • Data: 2006-06-28 21:52:58
    Temat: Re: Od jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jun 2006, Bartek wrote:

    > wspolpracy. Ostatnio w jednym banku zaproponowano mi umowę która nazywala
    > sie agencyjna.
    > Moim zdaniem to miala znamiona umowy o pracę z uwagi na to, ze gwarantowala
    > bankowi wyłącznosc tzn. musialbym zrezygnowac z wspolpracy z innymi

    IMO to wcale nie przesądza o umowie o pracę.
    Taka wyłączność wcale nie jest rzadka - i politycy dopiero poczynając
    od szczebla UE wzwyż :> usiłują walczyć z dyktatem sprzedaży np.
    producentów samochodów, którzy dopuszczają do swojej sieci sprzedaży
    tylko pod warunkiem zawarcia umowy o WYŁĄCZNOŚCI na sprzedaż ich
    pojazdów.
    I tak dalej - telefony i usługi konkretnej sieci na przykład.

    > oraz co
    > gorsza wymagala ode mnie aktywnosci od poniedzialku do piatku w okreslonych
    > godzinach oraz codziennego raportowania do jakiegos regionalnego
    > koordynatora sprzedazy co robilem,

    IMO to jest ZDECYDOWANIE inna sprawa :) - dowody wypadałoby mieć.
    Że przypomnę: wywiedzione ze starych przepisów interpretacje SN
    zostały zapisane wprost w ustawie, i określenie miejsca i czasu
    wykonywania obowiązków oraz podleglości służbowej jest pracą.
    Tu to bym się zgodził :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)