  • 1. Data: 2006-06-27 19:40:15
    Temat: Od jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie?
    Od: klocek <k...@o...pl>

    Powiedzmy, ze zarabiam teraz 3300 zl brutto i pracodawca zaproponowal mi
    (na razie nieoficjalnie, bez zadnych szczegolow) przejscie na
    samozatrudnienie? Czy mi sie to oplaci?
    Tak sobie policzylem 700 zl ZUS + 19% podatku i wychodzi mi prawie to samo.
    Czy mam racje?

  • 2. Data: 2006-06-27 20:45:14
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-06-2006 o 21:40:15 klocek <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    > samozatrudnienie? Czy mi sie to oplaci?
    > Tak sobie policzylem 700 zl ZUS + 19% podatku i wychodzi mi prawie to

    500 na spoleczne wrzucasz w koszty/odpisujesz od dochodu więc efektywnie
    wychodzi ~400
    natomiast ze zdrowotnego ~150 odpisujesz od podatku wiec doplacasz ~20;
    Z tego wynika ze (3300-500)*0,19=530podatku + 20zdrowotne co daje kolo 550
    na przepadek.
    W reku zostaje Ci 2750 czy coś w okolicach tego.
    Do tego możesz zaliczać w koszty różne wydatki a jeśli wejdziesz w VAT to
    i odliczać VAT.
    Na mój gust zyskujesz i to sporo.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-27 21:14:58
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Na mój gust zyskujesz i to sporo.

    szczególnie urlop i łatwość zwolnienia ;)

  • 4. Data: 2006-06-27 21:26:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-06-2006 o 23:14:58 gasper <g...@p...comp> napisał:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > szczególnie urlop i łatwość zwolnienia ;)

    Pytanie było o kwestie finansowe - inne podlegają wyłącznie ocenie własnej
    pytającego :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-27 22:57:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a k...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > samozatrudnienie? Czy mi sie to oplaci?
    > Tak sobie policzylem 700 zl ZUS + 19% podatku i wychodzi mi prawie to

    a nei weszły w zycie przepisy które uniemozliwiaja taka sytuacje ze
    najpierw u kogos pracujesz na etat a potem jako firma swiadczysz dla nich
    usługi?

    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau

  • 6. Data: 2006-06-27 23:33:44
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 27 Jun 2006 21:40:15 +0200, klocek napisał(a):

> [...]
    > samozatrudnienie? Czy mi sie to oplaci?
    > Tak sobie policzylem 700 zl ZUS + 19% podatku i wychodzi mi prawie to samo.

    Brutto ZUS
    NFZ Zaliczka Netto Koszt Pracodawcy
    emerytalne rentowe chorobowe razem ZUS Razem
    I 3300.00 322.08 214.50 80.85 617.43 234.72 238.00 2209.85 684.42
    3984.42

    Generalnie kosztujesz pracodawce ok 4000 zł czyli ok 48 000 rocznie +
    urlopy,choroby itp. 4000 zł. To daje ok. 52 000 zł - w mojej ocenie
    uwzględniając dodatkowy nakład prowadzenia DG przez "pracownika" należy
    minimalne doliczyć 20 do 40 % bonusu za podwyższone ryzyko i nakład pracy.
    Czyli w mojej ocenie powinieneś wystawiać fv 5200 - 6100 brutto w
    zależności od ryzyka branżowego aby mniej więcej zastąpiło to ciepłą
    posadkę na umowę o pracę 3300 brutto.

    --
    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2006-06-28 06:49:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > W reku zostaje Ci 2750 czy coś w okolicach tego.
    > Do tego możesz zaliczać w koszty różne wydatki a jeśli wejdziesz w VAT to

    A na mój gust tracisz i to sporo.
    Nie masz urlopu, nie masz L4 (w pełnej wysokości), nie masz OFE w pełnej
    wysokości, nie jesteś chroniony prawem pracy.
    Musiałbyś dostać z 40% więcej i sam się za to ubezpieczyć, żeby gra była
    warta świeczki.

  • 8. Data: 2006-06-28 07:08:54
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > Musiałbyś dostać z 40% więcej i sam się za to ubezpieczyć, żeby gra była
    > warta świeczki.

    Ale w ten sposób może sam zadecydować o ubezpieczeniu (czy brać, czy nie i u
    kogo się ubezpieczać), a nie być przymuszonym do ZUSu (poza tymi 700 zł).

    P.

  • 9. Data: 2006-06-28 08:05:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-06-2006 o 01:33:44 <...@...c> napisał:

> [...]
    > Czyli w mojej ocenie powinieneś wystawiać fv 5200 - 6100 brutto w
    > zależności od ryzyka branżowego aby mniej więcej zastąpiło to ciepłą

    Rozumiem argumenty, ale gdyby pracodawca chcial dopłacać to by nie
    proponował samozatrudnienia.

  • 10. Data: 2006-06-28 09:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jun 2006, t wrote:

    > Rozumiem argumenty, ale gdyby pracodawca chcial dopłacać to by nie proponował
    > samozatrudnienia.

    Pytał nie pracodawca a potencjalny samozatrudniony: "czy *mi* to się
    opłaci". A abc :) zapodał próg.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)