  • Data: 2004-09-20 16:21:47
    Temat: Re: Odliczanie faktury zaliczkowej
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/20/2004 4:57 PM, Atomek wrote:

    > Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > ===================
    > 1) art.86 ust.12 ustawy o VAT (obniżenie podatku naleznego w związku z
    > otrzymaniem faktury zaliczkowej nie jest obwarowane posiadaniem prawa do
    > rozporzqdzania...itd)
    >
    > 2) art.86 ust.13 - na oblizenie naleznego mamy 5 lat i mozna to zrobic
    > korygujac odpowiednia deklaracje

    Chodziło mi o to, że pytający chciał wiedzieć (tak to zrozumiałem) czy
    ma jakiekolwiek prawa właścicielskie do towaru, za który zapłacił
    łącznie z VAT. Cywilistycznie nie ma, sprzedający może go sprzedać komu
    innemu do czasu fizycznego otrzymania przez zaliczkodawcę - a zaliczkę
    oddać z opóźnieniem, finansując w ten sposób np. inną transakcję za
    cudze pieniądze np. bardziej zyskowną, lub sprzedając konkurencji.

    Pzdr: Catbert