    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczanie faktury zaliczkowej
    Date: Thu, 23 Sep 2004 08:03:51 +0100

    Użytkownik "xyz" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:cirhkg$njm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Logicznie rzecz biorąc odliczenie przysługuje w miesiącu otrzymania
    > faktury zaliczkowej lub następnym a więc NIE w momencie powstania
    > obowiązku podatkowego. Ta logika wynika z art. 86 ust 2 lit b oraz art.
    OK, tylko jak rozumiec ten fragmencik:
    "potwierdzajacych dokonanie przedplaty" - dla mnie to fizyczny ruch
    pieniadza, ba wynikaloby - ekstremalna interpretacja - ze wystawienie
    faktury przed zaplata jest niepoprawne.

    > 86 ust 10 i art 86 ust 12
    Ale te chyba akurat niewiele mowia o fakturach zaliczkowych...

    > No niewiem...za "starej" ustawy byli tacy, którzy przejechali się na
    > fakturach wystawionych przed wydaniem towaru (nie zaliczkowych). Wtedy
    > też nie było zapisu uniemożliwiającego wprost wystawienia faktury przed
    > wydaniem towaru.
    Tu tez pewnosci nie ma... Domniemanie niewinnosci przy podatkach nie
    wystepuje:-)

    Pozdrawiam
    LG