  • 1. Data: 2004-10-03 07:26:19
    Temat: Odliczenie VAT od zakupuw UE
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    Witam.

    Nadmienię, że się nie znam na podatkach i nie zamierzam poznać ;-)
    Chciałbym tylko "sprawdzić" moją księgową.

    Prowadze 1osobową DG na ryczałcie.
    Mam EU-NIP.
    Zakupiłem środek trwały w UE, dostałem fakturę.
    No i jakież było moje zdziwienie kiedy ksiegowa oznajmila mi, ze nie moge
    odliczyc sobie VATu [w tym przypadku MwSt.].

    Prawda to? Czy "ktos tu kogos robi w balona" ?

    d8b

  • 2. Data: 2004-10-03 07:51:00
    Temat: Re: Odliczenie VAT od zakupuw UE
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "d8b" <d...@p...underweb.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczyc sobie VATu [w tym przypadku MwSt.].
    >
    > Prawda to? Czy "ktos tu kogos robi w balona" ?

    Jeśli to było wewnątrzwspólnotowe nabycie, to niezależnie, czy dostałeś na
    fakturze 0% czy 16% Mwst., musisz doliczyć polski VAT.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 3. Data: 2004-10-03 11:46:09
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    d8b <d...@p...underweb.net> wrote:
> [...]
    > No i jakież było moje zdziwienie kiedy ksiegowa oznajmila mi, ze nie moge
    > odliczyc sobie VATu [w tym przypadku MwSt.].
    Bo MwSt w takiej sytuacji powinno byc 0% a nie 16%.
    W Niemczech nie powinienes był wogole VAT zaplacic.
    VAT przy wewnatrzwspolnotowym nabyciu rozliczasz w Polsce.

    > Prawda to? Czy "ktos tu kogos robi w balona" ?
    Zrobil. Niemiec. Naliczyl VAT, ktorego nie powinien
    był naliczac.

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 4. Data: 2004-10-04 06:40:32
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Witam,
    żadna tragedia. Poprosic Niemców o zamianę rachunku lub korektę i po
    sprawie.
    Pzdr.

  • 5. Data: 2004-10-04 19:33:14
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    > Witam,
    > żadna tragedia. Poprosic Niemców o zamianę rachunku lub korektę i po
    > sprawie.

    Serio ?
    Da sie odkrecic?
    Zakup byl w www.thomann.de.

    d8b

  • 6. Data: 2004-10-05 06:19:37
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > Serio ?
    > Da sie odkrecic?
    > Zakup byl w www.thomann.de.

    Zobacz tu : http://www.netzmarkt.de/shopping/alle-shops/index.ht
    ml

    Jest to spis wszystkich ich sklepów bo jak piszą to każdy z nich z osobna
    rozwiązuje ewentualne problemy.
    Znajdź odpowiedni na liście i przedstaw im swój problem.
    Najlepiej jak na rachunku masz telefon, to w tym wypadku by było najlepsze.
    Pzdr

  • 7. Data: 2004-10-05 06:22:38
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    A tu masz telefony do magazynu i działu wysyłki twojego sklepu :
    http://www.netzmarkt.de/thomann/tho0030.html

    Pzdr

  • 8. Data: 2004-10-05 06:29:31
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Przepraszam bardzo ale się pośpieszyłem bo to będzie najlepszy dział u nich
    do tego probelemu (jak sami podają na tej stronce :
    http://www.netzmarkt.de/thomann/tho0029_2.html

    pzdr

  • 9. Data: 2005-06-18 21:34:07
    Od: "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    moge
    > odliczyc sobie VATu [w tym przypadku MwSt.].
    >
    > Prawda to? Czy "ktos tu kogos robi w balona" ?

    a zarejestrowany jesteś jako podatnik Vat UE bo pewnie nie i naliczyli Ci
    Vat bo słyszałam że tak się robi.

  • 10. Data: 2005-06-19 20:52:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Aneta Janiszewska <a...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:d9240m$g7m$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Użytkownik "d8b" <d...@p...underweb.net> napisał w wiadomości

    > a zarejestrowany jesteś jako podatnik Vat UE bo pewnie nie i naliczyli Ci
    > Vat bo słyszałam że tak się robi.

    Dwie sprawy:

    -- czytaj to na co odpowiadasz;
    -- ile razy jeszcze "odświeżysz trupa" z października zeszłego roku?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]