    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie internetu - internet przez kartę SIMLUS
    Date: Wed, 22 Mar 2006 00:15:18 +0100

    On Tue, 21 Mar 2006, Paulus wrote:

    > Dlaczego zatem niektore US dopuszczaja takie odliczenia?

    Nie wiem.
    Podobnie jak nie wiem dlaczego w zeszłym roku MF wydało korzystną
    dla podatników interpretację dotyczącą podstawy podatku ryczałtowego
    przy najmie, pozwalającą nie doliczać do podstawy wydatków podatnika
    płaconych przez najemcę.
    Bardzo zroworozsądkowa interpretacja, ale nijak nie przystająca
    do prawa cywilnego IMO.
    I na ogół jednolicie interpretowana podatkowo - jak ja zapłacę TWÓJ
    rachunek to masz dochód. A tu minister ni z gruszki ni z pietruszki
    powiedział że nie :> (żeby zachować zdroworozsądkowość *i* zgodność
    z literą prawa powinien IMO zwolnić tę kwotę z podatku, a nie
    twierdzić że jej nie ma)
    Sprawa jest prosta: zadowolony podatnik nie pójdzie do sądu (WSA/NSA)
    ze skargą, więc "sprawy nie ma".
    A jak innemu podatnikowi inny US odpowie inaczej to niestety w .pl
    nie ma prawa precedensu więc różne odpowiedzi o NICZYM nie przesądzają
    mimo że dotyczą takiego samego stanu faktycznego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)