    From: MartaW <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmówiłem podpisania faktury - co mi za to zrobią?
    Date: Fri, 14 Feb 2003 00:04:40 +0000 (UTC)

    "Latet" <N...@p...onet.pl> napisal w
    news:8209-1045179006@h126-ursus126.spray.net.pl:

    > Dzieki za obszerne wyjasnienia.

    > Jak (z grubsza) taka nota wyglada,
    > w ilu kopiach ją sporządzam i komu te kopie wysyłam?

    Popatrz na formularze dostępne na stronie IPS Przedsiębiorstwa
    Informatycznego pana Marcina Konopki (http://www.ips-infor.com.pl). Na
    kartce A4 mieszczą sie dwa "odcinki" noty. Opis wszystko tłumaczy. Oba
    wypełnione odcinki wysyłasz do sprzedawcy, który powinien odesłać Ci za
    jakiś czas jeden z nich, podpisany naturalnie. Co dziwne, zazwyczaj
    naprawdę odsyła.

    > Z nerw chyba :-)
    > Atmosfera byla nieprzyjemna.
    > Panienka wręcz wrzeszczała na mnie, że musza to podpisać,
    > i natychmiast za moimi plecami zjawiło się 2 wielkich ochroniarzy.
    > Już myslalem, że będą mnie siłą zmuszać do podpisania wadliwej
    > faktury.

    A to się już nie dziwię. Życie jest cenniejsze od marnych paru groszy.

    > ... Nie chodzi o zadną pryncypialnosc.

    Po polsku mówiąc: czasem można po prostu odpuścić.

    > Po prostu się bałem, że przyjęcie błednej faktury będzie dla mnie
    > problemem w sensie księgowo-skarbowym, że trzeba to będzie
    > odkręcać w skomplikowany i nieznany mi sposób.

    Akurat z tej strony nic strasznego Ci nie groziło.

    > A skoro juz rozmawiamy o sprawach samochodowych,
    > no i skoro wyszlo na jaw jak zieloniutki wciaz jestem
    > to pozwole sobie zapytac (dla pewnosci) - czy VAT z wydatkow
    > związanych z samochodem OSOBOWYM wpisanum do EŚT
    > rozliczam w sposó normalny, czy nie mogę - tak jak nie mogę benzyny?
    > Chodzi mi o takie rzeczy jak - przegląd okresowy (własnie mnie czeka
    > i będzie drogi), płyny do spryskiwaczy, myjnia......

    Oj nie, nie dam się wciagnąć. Przejrzyj ostatnie wątki zawierające w
    tytule hasło "samochód".

    > Nawet juz dzwonilem do Neste w tej sprawie, ale jak zaczeli mi
    > mowic z jak wielkim opoznieniem przysylaja te faktury, to
    > zrezygnowalem.

    Z jakim znowu wielkim opoźnieniem? Tankuję przez cały miesiąc.
    Wystawiają fakturę ostatniego dnia miesiąca, a otrzymuję ją pare dni
    później (chyba, że listonosz zaśpi).

    > Miesiać zakupu nie zgadzałby się z miesiącem otrzymania faktury,
    > a to mi pachnie komplikacjami księgowymi.

    Naprawdę nie ma żadnych komplikacji. Gdzie jak gdzie, ale nie tu.

    Pozdrawiam
    Marta