    From: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsetki ustawowe?
    Date: Fri, 31 Jan 2003 08:26:15 +0100

    Użytkownik "Tomek" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:b1c77a$e8i$1@news.supermedia.pl...
    > Było wiele razy na grupie ale nie znalazłem w archiwum zadawalającej
    > odpowiedzi.
    >
    > Chciałbym prosić o link do mozliwie wyczerpującej instrukcji naliczania
    > odsetek ustawowych. chodzi przede wszystkim o taką kwestię jak częściowe
    > uregulowanie płatności. żaden kalkulator online nie przewiduje takiej
    opcji.
    > czy ktoś ma może taki skrypt/arkusz np. w Excelu?
    >
    > poza tym pytanie: czy częsciowe uregulowanie płatności skutkuje odjęciem
    w/w
> [...]

    Sprobuj na www.pit.pl - tam jest link do wyliczania odsetek z
    wyszczegolnieniem ustawowych i podatkowych.
    Co do kwoty zobowiazania i kwoty odsetek generalnie wyglada to tak, ze
    odsetki od czesci zaplaconej naliczane sa tylko do dnia wplywu tej czesci na
    konto wierzyciela. Pozostala niezaplacona czesc procentuje nadal od dnia
    wymagalnosci do momentu wplywu kolejnej czesci zaplaty na konto wierzyciela.

    Z tym, że przypadku odsetek ustawowych to wierzyciel sam wyliczy Ci odsetki
    i wystawi note odsetkowa w oparciu o ktora wypadalo by mu zaplacic.
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz