    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Date: Tue, 30 Mar 2010 06:14:22 -0700 (PDT)

    > ty sie serio zastanów, bo ja tam żadnego zwrotu "dla ludnosci/dla firm"
    > nie widze.

    na szczęście mój US widzi, nie widzi za to problemów, które ty
    widzisz... ;-)

    > Z drugiej strony nie do końca mi sie chciało szukać definicji w ustawie
    > co to jest wolny zawód, ale tak szybkim skokiem

    > tutajhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Wolny_zaw%C3%B3d
    > to ja ciebie jakoś nie widzę.

    a gdzie ja powiedzialem, ze wykonuję wolny zawód wg ustaw które
    cytujesz w swoim linku?

    > ja sie nie czepiam, bo na umowe zlecenie duzo mozna przepchnać, ale jak
    > sie US przyczepi to bedziesz miał ciepło.

    oj czepiasz się, czepiasz i to bardzo, interpretujesz przepisy bardzo
    pobieżnie, a trzeba naprawdę mocnego poparcia w prawie, żeby tak
    oskarżać o próbę uniknięcia opodatkowania, dotyczy to również US
    ja na swoje szczęście w niektórych dyskusyjnych sprawach zwracałem się
    do swojego US o interpretację wiążącą, więc śpię spokojnie, a tobie
    nie muszę się tłumaczyć, jak masz wątpliwości, to masz swój US i
    kancelarię, gdzie takie zapytanie możesz złożyć...
    kończę tego flejma, bo do niczego prowadzi, no chyba, że chcesz
    kolego, że ci twoimi własnymi cytatami udowodnię, ze prowadzisz tutaj
    niezarejestrowaną dzialalność gospodarcza, polegającą na poradnictwie
    podatkowym, wszak robisz to w sposób ciągły i zorganizowany... :-) (a
    jeszcze ten mój przelew na twoje konto przechyli szalę na twoją
    niekorzyść... kupuj lustro...)

    a kurcze, wrzucę jeszcze: art 15,pkt 3, ppkt 3:
    "Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą... nie
    uznaje się czynności:... jeżeli z tytułu wykonania
    tych czynności osoby te są związane ze zlecającym wykonanie tych
    czynności
    prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym
    wykonanie
    czynności i wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania
    tych
    czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie
    tych czynności."

    te warunki mam czytelnie zawarte w umowach i sę one zgodne z tym co
    jest w rzeczywistości... i co, dalej twierdzisz, że prowadzę
    niezarejestrowana działalność gospodarczą?... :-)

    pozdrawiam
    s_13