    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odzyskane należności - podatek VAT
    Date: Tue, 26 Mar 2013 09:45:07 +0100

    > IMO 541KC i dalsze:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6580
    ,20120428,wykonanie-zobowiazan-i-skutki-ich-niewykon
    ania.html
    > Zwróć uwagę, że podział na główne i uboczne jest decyzją wierzyciela.
    > Dłużnik wręcz nie ma prawa wskazać "to są należności główne".
    Dzięki. W tym przypadku akurat w moim imieniu działa komornik, który "ma
    taki program, który nam to dzieli, pan poczeka, to zaraz powiem jak
    podzielił ... no tak, no właściwie nie wiem skąd ta kwota, pan poczeka
    to zapytam księgowej" :->
    Czyli należy przyjąć, że komornik (albo jego program) przyjął, że
    należności nie są spłacane np. od najstarszej, tylko wszystkie
    proporcjonalnie i zaczynamy od należności ubocznych (czyli opłaty i
    odsetki). Widzę, że wdepnąłem na niezłą minę, bo w związku z rosnącymi
    odsetkami ciężko mi będzie uchwycić, kiedy zacznie się spłata należności
    głównej i związana z tym konieczność odprowadzenia do US podatku VAT.
    Ech - zawsze pod górę.

    Maciek