  • 1. Data: 2002-05-28 17:22:53
    Temat: Opłaty za używanie dróg w Polsce
    Od: "Pavlo" <p...@g...pl>

    Mam problem tego typu, i z jestem uzytkownikiem dźwigu samochodowego i
    ostatnimi dniami drogówka chciała abym okazał "Winete" ,o której nie miałem
    zieonego pojecia na ten temat. Czy ktoś z szanownych grupowiczów zetknął się
    z podobnym problemem. Szujkałem już w dziennikach ustaw, ale nic nie ma.
    Najlepszy motyw jest tego typu że opłatę tą uiszcza się w urzedzie celnym.
    Please. Pomocy.

    P.S. Do tego zapłaciłem mandat w wyskości 200 zł. Może jakieś namiary na Dz.
    U. Z gory dziękuję.

  • 2. Data: 2002-05-29 06:21:08
    Temat: Re: Opłaty za używanie dróg w Polsce
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Pavlo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Please. Pomocy.
    >
    > P.S. Do tego zapłaciłem mandat w wyskości 200 zł. Może jakieś namiary na
    Myśle że musisz przeczytać ustawę z 6 Września 2001 DU.125 z 2001 o
    transporcie drogowym oraz Rozprządzenie Ministra Infrastruktury z 14 Grudnia
    2001 w sprawie uiszczenia przez przdsiębiorców opłat za przejazd po drogach
    krajowych.Do drugie określa wysokość opłat od przejazdu po drogach i gdzie
    można kupić te tzw.Winety .Natomiast ustawa mówi o innych opłatach które
    należy wnieść użytkując pojazdów (ciężarowych ) dla własnych potrzeb. Prawie
    wszystkie przepisy obowiązują od 1.01.2002r ale dokładna informacja i
    przepisy wykonawcze były znacznie póżniej.Ja to już przerabiałam i była to
    paranoja.Myśle że sporo informacji posiadają rówież Stowarzysznia
    Transportowców tam też można kupić winety.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-05-29 06:22:37
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:ad1rou$95d$1@news.tpi.pl...

> [...]
    Prawie
    > wszystkie przepisy obowiązują od 1.01.2002r ale dokładna informacja i

    Co to za WINIETY? Przecież miało to wejść dopiero od
    1.01.2003???????????

    Pozdrawiam,

    GreGG

  • 4. Data: 2002-05-29 06:35:15
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > które
    > Prawie
    >
    > Co to za WINIETY? Przecież miało to wejść dopiero od

    ---------------------------------
    Te o których ja pisałam dotyczą pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej
    pow.3,5 tony.Te które mają weiść w życie w 2003r (takie są pomysły rządu )
    mają dotyczyć wszystkich pojazdów.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-05-29 08:00:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, GreGG wrote:
    [...]
    >+ Co to za WINIETY? Przecież miało to wejść dopiero od
    >+ 1.01.2003???????????

    Chyba mylisz podatek "na autostrady" z podatkiem od
    używania dróg płaconym (tylko) od samochodów ciężarowych.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-29 08:45:45
    Od: "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl>

    a chyab niedlugo bedziemy za oddychanie bedziemy placic

    kazow

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 7. Data: 2002-05-29 11:12:06
    Od: "Mundek" <m...@p...onet.pl>

    "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message
    > a chyab niedlugo bedziemy za oddychanie bedziemy placic
    >
    > kazow

    taaa... ryczaltem............. platne z gory za 100 lat

  • 8. Data: 2002-05-29 23:00:38
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > On Wed, 29 May 2002, GreGG wrote:
    > [...]
    >
    > Chyba mylisz podatek "na autostrady" z podatkiem od
    > używania dróg płaconym (tylko) od samochodów ciężarowych.

    Myślałem że podatek drogowy przeniesiono jakiś czas temu w koszt
    paliwa...

    GreGG

  • 9. Data: 2002-05-30 06:52:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, GreGG wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Myślałem że podatek drogowy przeniesiono jakiś czas temu w koszt

    Przeniesiono. I mniej więcej w tym czasie zaczęto "konstruować"
    koncepcję budowy autostrad przez prywatne konsorcja, która
    wypaliła tak sobie (tj. owszem, w Agencji Budowy parę osób
    miało stołki...).
    I jak to u nas: zamiast (po stwierdzeniu, że warunki - owszem
    - może i do realiów nie przystają) jak najszybciej coś z tym
    zrobić (np. ogłosić przetargi na nowo) - państwo:
    1. ogłosiło że "zacznie pomagać" (w budowie)
    2. zaczęło się rozglądać kto za to pomaganie zapłaci :>

    Podatek (30% akcyzy, bodajże) jest "na drogi" - więc przetłumaczono
    że "na drogi zwykłe" :>, a na autostrady, to, proszę pana, osobno :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-30 07:43:25
    Od: "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl>

    w paliwie, na autostrady, teraz winiety

    hmm w sumie opodatkowanie tez mamy podwojne od dochodow to czemu nie

    kazow

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...