  • 1. Data: 2005-02-16 23:10:37
    Temat: Opodatkowanie czynności zwolnionej
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Załóżmy że "niechcący" opodatkowałem stawką 0% czynność która podlegała
    zwolnieniu. Np. Usługę w zakresie edukacji.
    Wystawiłem FV w której wykazałem ten VAT. (w kwocie 0 PLN co prawda)

    Czy wtedy przysługuje mi zwrot VATu naliczonego.

    Wszak art. 86. 1. mówi

    W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania
    *czynności_opodatkowanych*, podatnikowi, ... przysługuje prawo do
    obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ...

    *czynności_opodatkowanych* to co innego niż
    *czynności_podlegających_opodatkowaniu* chyba nie?

  • 2. Data: 2005-02-17 17:53:47
    Temat: Re: Opodatkowanie czynności zwolnionej
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Ciąg dalszy...

    Wbrew pozorom te dywagacje nie sa pozbawione sensu.

    Źródłem mego zdziwienia był ten artykuł w Rzepie

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050217/fi
    rma_a_14.html

    A więc zasada (sprzeczna zresztą z VI dyrektywą):

    *Jeśli_wykazałeś_podatek_to_go_zapłać*

    nawet jeśli nieprawnie został wykazany sankcjonuje takie działanie.

    A więc jest pomysł na oddłużenie szpitali.
    Usługi medyczne są zwolnione od VAT
    Więc proszę wszystkie szpitale złożyć VAT-R i do dzieła:
    odbierać podatek

    Pzdrv Mario