  • 1. Data: 2005-02-16 21:17:26
    Temat: PCC-1 i kara za zwloke 80zl - odsetki to 40gr :] - troche dlugie
    Od: koszmarek <i...@s...pl>

    Witam wszystkich,

    Otóż kupiłem sobie 17.I taki tam skuterek-motorowerek żeby dojeżdżać na
    uczelnię, a że jest zima (nie jeżdżę), mam ogólnie mało czasu i na
    rejestrację jest 30dni, po 3 tygodniach pojechałem go przerejestrować
    (ze wzgl. na studia zamieszkuję 50km od urzędów). Kazali mi iść do
    urzędu i PCC-1 wypełnić, nie znałem imion rodziców sprzedawcy i urzędnik
    kazał mi jechać do domu mówiąc, że jest po czasie i będą odsetki (16%
    rocznie). W wolnej chwili (po tygodniu) znów przyjechałem i tym razem
    kazał mi jechać do sprzedającego po podpis(!), bo inaczej tego nie
    przyjmie (ja Gdansk, sprzedający Warszawa), wtedy mu odpowiedziałem że
    wcale nie bo w przepisach jest(...- w międzyczasie trochę poczytałem
    grupę) pomruczał i wziął się za papiery.

    Pod koniec wypisywania wziął jakiś kwitek (zawiadomienie karne (?) grr
    nie wiem jak to się nazywało, wypisał i nawet tego na oczy nie
    zobaczyłem) i kazał wpłacić podatek z odsetkami (59.20zł + 0.40zł
    (=40gr) odsetek) w kasie i iść do jakiegoś tam pokoju. Tam facet
    powiedział, że jest po terminie i albo złożą doniesienie do sądu albo
    zapłacę najniższy mandat 80zł... (na podstawie art 136 & 1 kks, za
    wykroczenie z art 54 & 3).

    Ok. było po terminie, ale zgłosiłem się sam a odsetki to 40groszy (!!!)
    Jak na mój gust ten urzędnik z okienka za to, że nie posłuchałem go i
    nie pojechałem po ten podpis chciał mnie zgnębić.

    Moje pytania są takie:
    - czy to jest zgodne z prawem? :) Facet powiedział, że MUSI mi ten
    mandat wlepić.
    - jak nie zapłacić tego mandatu?
    - gdzie się odwołać i jak to wygląda? Czy jak przegram to poniosę jakieś
    dodatkowe koszty? ile czasu to mniej więcej zajmie...
    - czy to, że tych odsetek jest aż 40 groszy ma jakieś znaczenie?

    Bardzo będę wdzięczny za odpowiedzi (w ciągu 7 dni :))

    A tak w ogóle to zamiast o rozmnażaniu pierwotaniaków w szkole mogliby
    uczyc chociaz trochę prawa :]

  • 2. Data: 2005-02-16 21:33:51
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

    "koszmarek" <i...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > rejestrację jest 30dni, po 3 tygodniach pojechałem go przerejestrować
    > (ze wzgl. na studia zamieszkuję 50km od urzędów).

    Od jakich urzedow? Jak mozna mieszkac 50km od swojego US?

    > Moje pytania są takie:
    > - czy to jest zgodne z prawem? :) Facet powiedział, że MUSI mi ten
    > mandat wlepić.

    Musial nie musial, ale wazne ze mógł.

    > - jak nie zapłacić tego mandatu?

    Legalnie? Chyba sie nie da.

    > - gdzie się odwołać i jak to wygląda? Czy jak przegram to poniosę jakieś
    > dodatkowe koszty? ile czasu to mniej więcej zajmie...

    O sposobie odwolania sie powinien Cie poinformowac.
    Poszukaj w KKS: http://tinyurl.com/57p7h

    > - czy to, że tych odsetek jest aż 40 groszy ma jakieś znaczenie?

    Nie ma minimalnej kwoty ponizej ktorej sie nie karze, poniewaz kara jest za
    niezlozenie deklaracji w terminie, a nie za niezaplacenie.

    > A tak w ogóle to zamiast o rozmnażaniu pierwotaniaków w szkole mogliby
    > uczyc chociaz trochę prawa :]

    Jest jakas akcja w ramach ktorej pracownicy USów ucza w szkolach podstaw
    finansow publicznych.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 3. Data: 2005-02-16 22:00:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, koszmarek wrote:
    [...]
    > + Ok. było po terminie, ale zgłosiłem się sam a odsetki to 40groszy (!!!)
    [...]
    > + Moje pytania są takie:
    > + - czy to jest zgodne z prawem? :)

    ...niestety tak. Kara jest za niezłożenie deklaracji w terminie :(
    Za niewpłacenie *własnego* podatku - dopóki nie jest owo niewpłacenie
    "uporczywe", cobykolwiek to nie znaczyło - kary nie ma.

    [...]
    > + A tak w ogóle to zamiast o rozmnażaniu pierwotaniaków w szkole mogliby uczyc
    > + chociaz trochę prawa :]

    Zgadza się. W całej rozciągłości...
    Z całego okresu szkolnego przypominam sobie jedną akcję edukacyjną
    w postaci obecności na rozprawie (jakby kto nie wiedział - rozprawy
    karne są *publiczne* - chyba że sąd wyłączy jawność - i można sobie
    iść obejrzeć) ale ani wiedzy teoretycznej ("jak się z przepisów
    wywodzi skutki praktyczne") ani praktycznej (co my tu mamy w przepisach,
    za co można iść siedzieć a za co nie) jakoś nie kojarzę.
    I pewnie nic się nie zmieniło...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-17 08:42:42
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piotr 'Kazimierz' Ku1/4miak napisał:

    > Od jakich urzedow? Jak mozna mieszkac 50km od swojego US?

    A co w tym dziwnego? Ile jest z Wołosatego do Ustrzyk Dolnych?

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL >>> http://link.interia.pl/f1853

  • 5. Data: 2005-02-17 17:58:08
    Od: koszmarek <i...@s...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...niestety tak. Kara jest za niezłożenie deklaracji w terminie :(
    > Za niewpłacenie *własnego* podatku - dopóki nie jest owo niewpłacenie
    > "uporczywe", cobykolwiek to nie znaczyło - kary nie ma.

    Dziękuję za odpowiedzi. Nie znam się za grosz na prawie, ale czy w
    momencie kiedy *ja sam bez żadnych wezwań* przychodzę do US i chcę
    opłacić PCC razem z odsetkami, przepraszam za (niedużą zresztą) zwłokę
    itd. tłumacząc głównie to moją nieznajomością przepisów (eh...) i
    brakiem czasu (sesja, praca...)- nie mieli obowiązku zastosować wobec
    mnie czegoś z art. 16 kks? albo chociaz poinformować?
    Czy to, że starałem się wyjaśnić przyczyny zwłoki i zapłacić odsetki nie
    kwalifikuje się jako "czynny żal" (? - nie wiem czy to jest to)

    proszę o radę

  • 6. Data: 2005-02-17 18:02:31
    Od: koszmarek <i...@s...pl>

    Użytkownik koszmarek napisał:

> [...]
    > Czy to, że starałem się wyjaśnić przyczyny zwłoki i zapłacić odsetki nie
    > kwalifikuje się jako "czynny żal" (? - nie wiem czy to jest to)

    czytam i czytam ten art. 16. Czyli: miałem przyjść i powiedzieć, że
    zapomniałem złożyć pcc, wtedy by mi wyznaczyli termin na jego złożenie,
    ja bym druczek zaraz wyjął z plecaka, opłacił i by nie było kary? A jak
    od razu go wyjąłem i chciałem opłacić to już niezgodnie z art. 16 i kara
    80żł. nieee... wymiękam jeśli to prawda

  • 7. Data: 2005-02-17 21:45:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, koszmarek wrote:

    > + Czy to, że starałem się wyjaśnić przyczyny zwłoki i zapłacić odsetki nie
    > + kwalifikuje się jako "czynny żal" (? - nie wiem czy to jest to)

    Przyznam iż pewnie tak.
    Problem w tym że czynny żal trzeba "złożyć"... i *najpierw* zapłacić...
    Bo US faktycznie nie wiedział o transakcji - wiec czynny żal
    powinien działać. Ale jak podatnik *nie* wystąpił... to chyba
    "z urzędu" obowiązku nie mają :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-17 21:52:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > + zapomniałem złożyć pcc, wtedy by mi wyznaczyli termin na jego złożenie, ja
    > + bym druczek zaraz wyjął z plecaka, opłacił i by nie było kary?

    Nie :(
    "Bezpieczna" kolejność to IMHO:
    1. WPŁACIĆ PODATEK (przyjrzyj się wymaganiom !)
    2. złożyć RAZEM deklarację i czynny żal

    :(

    >+ A jak od razu
    > + go wyjąłem i chciałem opłacić to już niezgodnie z art. 16 i kara 80żł.
    > + nieee... wymiękam jeśli to prawda

    ..."takie prawo"...
    Ja się ZGADZAM że [tu wpisać :>]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-18 08:40:36
    Temat: Re: PCC-1 i kara za zwloke 80zl - odsetki to 40gr :] - troche dlugie [OT]
    Od: koszmarek <i...@s...pl>

> [...]
    > Bo US faktycznie nie wiedział o transakcji - wiec czynny żal
    > powinien działać. Ale jak podatnik *nie* wystąpił... to chyba

    Dzięki za pomoc. No cóż to teraz wiem, że to, czy urząd wlepi komuś karę
    zależy od widzimisię urzędnika, któremu to śmiałem zabrać 15 minut z
    gadania z koleżankami z okienka, bo jakoś inni ludzie tej kary nie
    płacili (post z dnia wcześniej) :(.
    Wiem, że zanim pójdę z czymkolwiek do urzędu (który jest czynny tylko
    wtedy kiedy pracuję) to się spytam prawnika (ROTFL - myslałem, że w US
    mi poradzą co robić), bo inaczej będą z jelenia wyciagać $$$.

    Reasumując - idę do piekarni, panie maja kupę roboty, ale zasuwają żeby
    klienci nie stali w kolejce, mają czas na dzień dobry, dziękuję, miłego
    dnia itd. miesięcznie zostawiam tam ~40zł.
    Idę do US gdzie zostawiam duuużo więcej, postawa 'wyp.. facet mam cie
    gdzieś, ja tu rządzę i nie podskakuj - kasę i tak z ciebie ściągniemy'.

    Sorry, że mnie to dziwi, ale... (tu juz nie wiem co wpisać :])

    pozdrowienia

  • 10. Data: 2005-02-22 17:54:42
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

> [...]
    > zależy od widzimisię urzędnika, któremu to śmiałem zabrać 15 minut z
    > gadania z koleżankami z okienka, bo jakoś inni ludzie tej kary nie

    To tak jak z jezdzeniem samochodem po pijanemu - raz zlapia a 10 razy nie.

    > Wiem, że zanim pójdę z czymkolwiek do urzędu (który jest czynny tylko
    > wtedy kiedy pracuję) to się spytam prawnika (ROTFL - myslałem, że w US
    > mi poradzą co robić), bo inaczej będą z jelenia wyciagać $$$.

    Od porad to jest radca [rawny albo doradca podatkowy, a nie US.

> [...]
    > Idę do US gdzie zostawiam duuużo więcej, postawa 'wyp.. facet mam cie
    > gdzieś, ja tu rządzę i nie podskakuj - kasę i tak z ciebie ściągniemy'.

    US nie jest piekarnią. Nie bede tutaj tlumaczyl roznicy, bo to zbyt
    oczywiste.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856