  • 1. Data: 2005-10-29 20:05:40
    Temat: Opodatkowanie towarów z Niemiec / ebay.de
    Od: "Marcin 'Norgof' Strzelecki" <n...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    kilka kwestii do rozważenia:
    Przywożąc towar z Niemiec, musimy zapłacic podatek vat zgadza sie?
    Czy przewożac tabliczkę czekolady i butelkę wody, również muszę zapłacic
    podatek? jest to jakoś zależne od wartości towaru/ilości?
    Jeżeli płacić to komu? UC?
    Rozumiem że w wypadku obowiązku opłaty podatku vat w polsce, podatku takiego
    placić w Niemczech nie muszę?
    Jak to się ma do serwisów aukcyjnych typu ebay.de?
    interesuje mnie zakup na użytek własny towaru o wartości do 50 E, transport
    własny(bądź przyjaciel).

    Googlowalem grupę, ale nic nie znalazłem, od przeglądania witryny mf oczy
    mnie już bolą.

    --
    Pozdrawiam i dziękuję.
    Marcin Strzelecki.

  • 2. Data: 2005-10-29 20:49:26
    Temat: Re: Opodatkowanie towarów z Niemiec / ebay.de
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin 'Norgof' Strzelecki napisał(a):
    > Witam serdecznie.
    >
    > kilka kwestii do rozważenia:
    > Przywożąc towar z Niemiec, musimy zapłacic podatek vat zgadza sie?

    W skrócie - jako konsument - nie. Jako przedsiebiorca (jeszcze parę
    warunków musi byc spełnionych) - tak

    jak wyżej

    M.

  • 3. Data: 2005-10-31 09:47:22
    Od: bsado <b...@g...pl>

> [...]
    > własny(bądź przyjaciel).
    >
    > Googlowalem grupę, ale nic nie znalazłem, od przeglądania witryny mf oczy

    dla siebie możesz przywieźć nawet całego Tira pod warunkiem, że nie sa
    to towary akcyzowe.
    pozd
    bsado

  • 4. Data: 2005-11-02 14:00:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Oct 2005, bsado wrote:

> [...]
    [...]
    > dla siebie możesz przywieźć nawet całego Tira pod warunkiem, że nie sa to
    > towary akcyzowe.

    ...wyjštkowo TIR jeœli jest *nowy* załapie się na VAT :] niezależnie
    od akcyzy jako "œrodek transportu".

    Mnie już gnębiło inne pytanie: czy owa zasada "nowych œrodków
    transportu" dotyczy również rowerów ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-02 14:55:12
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Nov 2005 15:00:52 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...wyjštkowo TIR jeœli jest *nowy* załapie się na VAT :] niezależnie
    > od akcyzy jako "œrodek transportu".
    >
    > Mnie już gnębiło inne pytanie: czy owa zasada "nowych œrodków
    > transportu" dotyczy również rowerów ??

    Gotfrydzie
    Chyba jakiś chochlik zamieszał w kodowaniu postów bo u mnie pojawiają się
    krzaczki.

    Chyba że to mój czytnik wywija mi numery - ale wszystkie inne posty
    krzaczków nie mają ;)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-11-02 16:09:30
    Temat: Re: [OT] Opodatkowanie towarów z Niemiec / ebay.de
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Mieczysław <m...@o...pl>
    w wiadomości <news:fq86sz8qzbmh$.17w3vje4rz8jw$.dlg@40tude.net> wstukał:

    > Gotfrydzie
    > Chyba jakiś chochlik zamieszał w kodowaniu postów bo u mnie pojawiają się
    > krzaczki.

    Ano :D Coś dzisiaj nad wyraz aktywny.

    > Chyba że to mój czytnik wywija mi numery - ale wszystkie inne posty
    > krzaczków nie mają ;)

    Jak już nie można zgadnąć jakich znaczków użył Gotfryd z zestawu CP1250, to
    40Tude oferuje pod prawym klawiszem myszy kilka funkcji (trzecia od dołu z
    fokusem na wiadomości) :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-11-05 11:53:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, Mieczysław wrote:

    > Gotfrydzie
    > Chyba jakiś chochlik zamieszał w kodowaniu postów bo u mnie pojawiają się
    > krzaczki.

    Nie chochlik, nie chochlik :(, założyłem nową kartę z USB 2.0
    i albo ona sieje po magistrali (ew. przerwaniami) albo jej
    driver swobodnie przerabia losowe dane w RAMie - no i dopiero
    doszedłem do ładu z poskładaniem stosownych stron kodowych
    tu i ówdzie :) Znaczy: "system trochę się posypał" :]
    Mea culpa - używam pine i z tytułu braku w nim obsługi "po
    polsku" mam (znaczy: już znowu mam, po wybuchu i trafieniu
    co i gdzie :)) transkodowanych fontów i klawiatury (tj.
    program myśli że używa ISO *-2, Windowsy myślą że wyświetlają
    1250 a ja widzę to co chcę :)) z windows.online
    Wysłałem sporą paczkę postów widząc co chcę (znaczy para
    klawiatura font mi pasowała) ale źle pokodowaną (tj. nie
    było to ISO) :[

    No a co z tymi rowerami ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd