  • 1. Data: 2003-06-18 10:49:40
    Temat: Opoznienie w zgloszeniu darowizny
    Od: m...@a...pl

    Witam,
    W zeszle wakacje otrzymalem darowizne na cele mieszkaniowe (ok. 60kpln), oraz
    pozyczke od rodzicow w tym samym celu. Nie zglosilem tego jeszcze do US, mimo,
    ze mialem na to 14 dni. Chce to zrobic w tym miesiacu i chcialbym dowiedziec
    sie jakie konsekwencje groza mi w zwiazku z opoznieniem. Rozumiem, ze doliczone
    zostana odsetki karne, ale czy cos poza tym? W jaki sposob zrealizowac calosc
    aby nie narobic sobie wiekszych klopotow?

    pozdrawiam,
    Megabajt

  • 2. Data: 2003-06-18 15:02:16
    Temat: Re: Opoznienie w zgloszeniu darowizny
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <m...@a...pl> napisał
    | W zeszle wakacje otrzymalem darowizne na cele mieszkaniowe (ok. 60kpln), oraz
    | pozyczke od rodzicow w tym samym celu. Nie zglosilem tego jeszcze do US, mimo,
    | ze mialem na to 14 dni.

    za mało danych

  • 3. Data: 2003-06-18 17:01:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003 m...@a...pl wrote:

> [...]
    >+ sie jakie konsekwencje groza mi w zwiazku z opoznieniem. Rozumiem, ze doliczone

    Ja się mało znam, ale ktoś kiedyś mnie zaginał ustawą :)
    Jeśli chodzi o darowiznę - zajrzyj, tam jest coś w stylu:

    ++++
    Art. 6. 1. Obowišzek podatkowy powstaje:
    4) przy nabyciu w drodze darowizny - z chwilš złożenia przez darczyńcę
    oœwiadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez
    zachowania przewidzianej formy - z chwilš spełnienia przyrzeczonego
    œwiadczenia; jeżeli ze względu na przedmiot darowizny przepisy wymagajš
    szczególnej formy dla oœwiadczeń obu stron, obowišzek podatkowy powstaje
    z chwilš złożenia takich oœwiadczeń,
    4. Jeżeli nabycie nie zgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš sporzšdzenia pisma; jeżeli
    pismem takim jest orzeczenie sšdu, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš
    uprawomocnienia się orzeczenia. Gdy nabycie w drodze darowizny nie zostało
    zgłoszone do opodatkowania, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš
    powołania się przed organem podatkowym na okolicznoœć dokonania tej
    darowizny.
    ----

    >+ ale czy cos poza tym? W jaki sposob zrealizowac calosc
    >+ aby nie narobic sobie wiekszych klopotow?

    Nie wiem jak z pożyczką :]
    Ale "4." brzmi ciekawie a "4)" w połączeniu z KC (tam gdzie
    napisano od ile umowa "powinna być na piśmie") też ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-18 17:17:55
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    | Ja się mało znam, ale ktoś kiedyś mnie zaginał ustawą :)

    proszę sobie tutaj nie drwić ;-)
    a tak BTW to ile osób darowało ilu osobom i po ile, czy w ciągu ostatnich 5-ciu lat
    były jakieś darowizny pomiędzy Stronami, kupno mieszkania jest od developera czy
    osoby
    fizycznej?
    na początek tyle
    co do pożyczki to samo, nieważne jest tylko skąd mieszkanie

  • 5. Data: 2003-06-19 09:10:33
    Temat: OT: Opoznienie w zgloszeniu darowizny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003, Slayer wrote:

> [...]
    >+ |
    >+ | Ja się mało znam, ale ktoś kiedyś mnie zaginał ustawą :)

    To nie drwiny tylko skleroza ;) !
    Ale widzę że czuwasz :)

    pozdrowienia, Gotfryd