  • 1. Data: 2004-01-31 13:48:38
    Temat: Organizacja pozytku publicznego
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    Czy ktos sie orientuje, czy jakas organizacja uzyskala juz w/w status?

    Zawsze to lepiej oddac 1% podatku na pozyteczne cele niz do budzetu :)

    PG

  • 2. Data: 2004-01-31 14:11:19
    Temat: Re: Organizacja pozytku publicznego
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Czy ktos sie orientuje, czy jakas organizacja uzyskala juz w/w status?
    >
    > Zawsze to lepiej oddac 1% podatku na pozyteczne cele niz do budzetu :)

    kilka dni temu dzwonilem do caritasu i oni takiego ststusu jeszcze nie maja,
    choc juz o niego wystapili
    zapis o 1% podatku w tym roku raczej nie znajdzie zastosowania, zanim
    organizacja dostanie wpis
    do KRS minie 30 kwietnia :/

    Jean

  • 3. Data: 2004-01-31 14:19:15
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 31 Jan 2004 15:11:19 +0100, "Jean" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    >choc juz o niego wystapili
    >zapis o 1% podatku w tym roku raczej nie znajdzie zastosowania, zanim

    no tak, sady w tym pieknym kraju maja wlasciwy sobie tryb pracy :)

  • 4. Data: 2004-01-31 14:28:50
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Użytkownik Jean napisał:

> [...]
    > choc juz o niego wystapili
    > zapis o 1% podatku w tym roku raczej nie znajdzie zastosowania, zanim
    nie rozumiem
    jeżeli założę org 30 listopada 2004 to przez cały grudzień ludziska będą
    mogli mi płacić i odliczyć to w zeznaniu za 2004 rok.
    W zeznaniu za 2003 i tak nie można odliczać wydatków na organizację
    która powstała w 2004r.

    Bronek

  • 5. Data: 2004-01-31 16:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2004, bronek wrote:

    >+ Użytkownik Jean napisał:
    >+
    >+ >>Czy ktos sie orientuje, czy jakas organizacja uzyskala juz w/w status?
    [...]
> [...]
    >+ jeżeli założę org 30 listopada 2004 to przez cały grudzień ludziska będą
    >+ mogli mi płacić i odliczyć to w zeznaniu za 2004 rok.

    Chyba że "ludziska" prowadzą DG "na 19%" czyli są najlepszymi
    "podatkodawcami" :>

    >+ W zeznaniu za 2003 i tak nie można odliczać wydatków na organizację
    >+ która powstała w 2004r.

    Gdzie to wyczytałeś ??
    Mogę poprosić konretny cytat z ustawy ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-01-31 19:15:48
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Gdzie to wyczytałeś ??
    > Mogę poprosić konretny cytat z ustawy ?

    imho mozna, tylko organizacja musialaby miec status w dniu wykonania
    przelewu
    nie pozniej jednak niz 30 kwietnia

    Jean

  • 7. Data: 2004-01-31 21:34:21
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 31 Jan 2004 15:28:50 +0100, bronek <b...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >mogli mi płacić i odliczyć to w zeznaniu za 2004 rok.
    >W zeznaniu za 2003 i tak nie można odliczać wydatków na organizację

    chodzi o 1% naleznego podatku, ktory zamiast do US mozna zaplacic
    dowolnie wybranej organizacji z tym statusem. przelew musi byc
    wykonany miedzy 1 stycznia a dniem zlozenia zeznania podatkowego.
    A odliczamy go oczywiscie z podatku za zeszly rok, no bo jak inaczej.
    I dziala to juz teraz, w PIT 37 jest stosowna pozycja. Tylko problem w
    tym, ze chyba jeszcze nie ma zadnej takiej organizacji :)

    PG

  • 8. Data: 2004-02-01 01:45:11
    Od: "SpinaBifida" <s...@w...pl>

    Spina Bifida Stowarzyszenie Pomocy Chorym z Rozszczepem Kręgosłupa i
    Wodogłowiem z siedziba w Sosnowcu, poinformuje grupe gdy takowy wpis otrzyma
    mamy nadzieje ze sad zdazy...

  • 9. Data: 2004-02-01 08:08:20
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > I dziala to juz teraz, w PIT 37 jest stosowna pozycja. Tylko problem w
    > tym, ze chyba jeszcze nie ma zadnej takiej organizacji :)

    w tym roku 1 stycznia to teroria, praktyka to jeszcze nieznany dzien ;)

    Jean

  • 10. Data: 2004-02-01 23:01:33
    Od: "Grzegorz Czapla" <c...@p...onet.pl>

    Cos nowego na ten temat z:
    http://www.mpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr=
    3221

    -----------
    Uwaga sponsorzy, darczyncy i organizacje pozarzadowe - bledna interpretacja
    ustawy o pozytku publicznym
    /2004-01-15/

    Wobec pojawiajacych sie sygnalów o blednym rozumieniu kategorii: organizacja
    pozarzadowa prowadzaca dzialalnosc pozytku publicznego oraz organizacja
    pozytku publicznego, zawartych w ustawie o dzialalnosci pozytku publicznego
    i o wolontariacie i utozsamianiu statusu tak wyodrebnionych organizacji, w
    szczególnosci na okolicznosc odliczen z tytulu darowizn, przedstawiamy
    wyjasnienie tych kwestii.

    Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi ustawa z dnia 12 listopada 2003 r o
    zmianie ustawy o podatku dochodowym oraz o niektórych innych ustaw (Dz. U.
    Nr 202, poz. 1997) od dnia 1 stycznia 2004 r. odliczeniu od dochodu podlegac
    beda darowizny przekazywane na cele okreslone w art. 4 ustawy z dnia 24
    kwietnia 2003 r. o dzialalnosci pozytku publicznego i o wolontariacie
    organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, prowadzacym
    dzialalnosc pozytku publicznego w sferze zadan publicznych okreslonych w tej
    ustawie - lacznie do wysokosci nieprzekraczajacej 10% dochodu ( art. 18,
    ust. 1 pkt 1).

    Zgodnie z przepisami art. 3 ustawy o dzialalnosci pozytku publicznego i o
    wolontariacie, dzialalnoscia pozytku publicznego jest dzialalnosc spolecznie
    uzyteczna, prowadzona przez organizacje pozarzadowe w sferze zadan
    publicznych okreslonych w ustawie, a organizacja pozarzadowa (czyli
    podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 2) jest niebedaca jednostka sektora
    finansów publicznych osoba prawna lub jednostka nieposiadajaca osobowosci
    prawnej - a wiec równiez fundacje i stowarzyszenia.

    Tym samym, od dnia 1 stycznia 2004 roku odliczeniu podlegac beda darowizny
    dokonane na rzecz organizacji pozarzadowych prowadzacych dzialalnosc w
    sferze pozytku publicznego a nie na rzecz organizacji o statusie pozytku
    publicznego.