  • 1. Data: 2004-01-31 11:19:38
    Temat: darowizna
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Spółka chce przekazywać określoną kwotę stowarzyszeniu w wyniku różnych,
    barterowych umów;) Koncepcja moja jest taka: ponieważ nie za bardzo może to
    być składka członkowska (gdyż jest ona stała, a kwoty w poszczególnych
    m-cach będą różne), potraktowałabym to jako darowiznę dla stowarzyszenia,
    jednocześnie nie odejmując jej od dochodu w Spółce (dla bezpieczeństwa;)) ,
    natomiast w stowarzyszeniu byłby do przychód. Nie zdążyłam się jeszcze
    zapoznać szczegółowo z przepisami na ten rok, coś gdzieś... że 300 zł wolno,
    ale... na logikę - odliczyć od dochodu, ja zaś chcę nie odliczać. Co
    sądzicie???

  • 2. Data: 2004-02-01 09:33:56
    Temat: Re: darowizna
    Od: "GK <do NOT reply - newsgroups only!>" <t...@p...onet.pl>

    Jeżeli od razu zakładasz, że chcesz przekazywać Stowarzyszeniu jakieś kwoty i mają
    one być jego dochodem podatkowym, a nie mają być podaktowym kosztem Spółki, to
    możesz to zrobić jakkolwiek. Spółka ma prawo rozdawać swoje pieniądze, w dowolnych
    ilościach, tak długo, jak nie twierdzi, że ma to związek z przychodem ;-) [i tak
    długo, jak nie przyczepi się o niegospodarność Rada Nadzorcza lub zgromadzenie
    wspólników/akcjonariuszy ;-))]
    Inną sprawą jest, czy świadczenia ze strony Stowarzyszenia na rzecz Spółki nie będą
    jej dochodem. Pisałeś coś o jakimś barterze...

    Grzegorz Kujawski
    Doradca podatkowy nr 09984

    WWW: tax.freemote.net

    UWAGA: Treść niniejszej wiadomości może być poufna i chroniona prawem. Jest
    przeznaczona wyłącznie dla osoby lub organizacji, do której jest adresowana.
    Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą niniejszej wiadomości informujemy niniejszym,
    że wszelkie dalsze przesyłanie, kopiowanie lub ujawnianie treści tej wiadomości lub
    podejmowanie jakichkolwiek czynności związanych z jej treścią jest surowo zabronione
    i może być niezgodne z prawem.
    W takim wypadku uprzejmie prosimy o usunięcie tej wiadomości i poinformowanie nas o
    błędnym doręczeniu.