  • 1. Data: 2004-01-31 11:32:38
    Temat: Czy taki straszny?
    Od: "DWU" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    prosze o porade w sprawie spadku:

    Otrzymalem w grudniu w spadku mieszkanie (zostalo zapisane na
    mnie testamentem). Odbyla sie juz rozprawa spadkowa i czekam na
    uprawomocnienie wyroku w tej sprawie. I w zwiazku z powyzszym mam
    kilka pytan?

    1) Mieszkanie chce sprzedac. Czy przed sprzedaza mieszkania musze
    przepisac Ksiege Wieczysta (w ktorej wlascielami mieszkania sa moi
    dziadkowie) na siebie?

    2) W rozprawie udzial braly osoby prawnie uprawnione do otzrymania
    spadku, gdyby nie bylo testamentu. Testament zaakceptowaly i nie
    wnosily zadnych zastrzezen co do jego tresci. Czy osoby te moga sie
    ubiegac o tak zwany zachowek ?

    3) Jedna z tych osob juz sie ubiega o tzw. zachowek, ale wystapila z
    tym do mnie (a nie droga sadowa). Jezeli zgodze sie i bede chcial jej
    wyplacic dobrowolnie pieniadze zachowkowe - to jak sie zabezpieczyc
    aby nie mogla droga oficjalna wystapic o niego (zachowek) ponownie ?

    4) Czy sprzedajac teraz mieszkanie, czyli przed uplywem trzech lat od
    nabycia prawnego lokalu moge sie spodziewac jakis dodatkowych
    kosztow ? (podatek o spadku zaplace po uprawomocnieniu wyroku)

    Z gory dziekuje