  • 1. Data: 2003-05-19 10:54:24
    Temat: Ostrożnie z kontem firmowym?
    Od: b...@p...onet.pl

    Czy to prawda, że mając np. konto firmowe, to nie można go używać do żadnych
    innych transakcji jak te związane z płatnościami do ZUS i US albo z takimi
    zakupami (w przypadku transakcji kartą), które można potem (przynajmniej
    teoretycznie) zaklasyfikować jako koszty uzyskania przychodu.
    Przykład: prowadzący DG nie może kupić na kartę firmową wózeczka dla swojego
    nowonarodzonego dziecka, bo profil jego DG nie przewiduje, żeby takie zakupy
    miały związek z jego DG.
    Dodatkowe pytanie: czy to prawda, że są ograniczenia z wypłatami / przelewami
    pieniędzy z konta firmowego na prywatne. Czy to prawda, że najbezpieczniej
    można wypłacać pieniądze książeczkami czekowymi, a nie zwykłymi przelewami?

    Proszę o odpowiedzi
    pozdrw
    burt30

  • 2. Data: 2003-05-19 11:05:29
    Temat: Re: Ostrożnie z kontem firmowym?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniędzy z konta firmowego na prywatne. Czy to prawda, że najbezpieczniej
    > można wypłacać pieniądze książeczkami czekowymi, a nie zwykłymi

    Generalnie mówiąc - nieprawda.

    Pzdr,
    Balab

  • 3. Data: 2003-05-19 11:17:32
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > zakupami (w przypadku transakcji kartą), które można potem (przynajmniej
    > teoretycznie) zaklasyfikować jako koszty uzyskania przychodu.
    Nieprawda.

> [...]
    swojego
    > nowonarodzonego dziecka, bo profil jego DG nie przewiduje, żeby takie
    Moze kupic.

    > Dodatkowe pytanie: czy to prawda, że są ograniczenia z wypłatami /
    przelewami
    > pieniędzy z konta firmowego na prywatne.
    Niektore banki (ING, WBK?) probuja tworzyc czasami jakies dziwne
    ograniczenia dotyczace tytulow takich przelewow.

    > Czy to prawda, że najbezpieczniej
    > można wypłacać pieniądze książeczkami czekowymi, a nie zwykłymi
    przelewami?
    Nieprawda. Dodatkowo to chyba najdrozsza forma wyplacania gotowki.

    marekz

  • 4. Data: 2003-05-19 12:27:47
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > przelewami
    > Niektore banki (ING, WBK?) probuja tworzyc czasami jakies dziwne

    wbk - nie
    ma inne wady - ale z tym problemow nie ma

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 5. Data: 2003-05-19 12:37:50
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <baaipt$ano$1@druid.ceti.pl> ania napisał(a):

    > wbk - nie
    > ma inne wady - ale z tym problemow nie ma

    ING też nie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - Carterem do Goeteborga za 950 zł / 2 tygodnie + wydatki

  • 6. Data: 2003-05-19 13:46:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > wbk - nie

    A tutaj news:b9q45b$amm$1@news.onet.pl ktoś twierdzi
    dokładnie odwrotnie.
    Może co oddział to inny obyczaj? ;-)

    Pix

  • 7. Data: 2003-05-19 14:14:43
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > dokładnie odwrotnie.
    > Może co oddział to inny obyczaj? ;-)

    o boze a czy to jakis problem wpisac np spacje albo wyplata?
    czy to cos zmienia?
    my ze wspolniczka przelewamy kase z konta firmowego na nasze prywatne
    (wszystko w wbk) na okraglo w jedna i druga strone od 3 lat i nie bylo nigdy
    problemu...

    problem jest z innymi rzeczami w tym banku - ale to juz inna historia

  • 8. Data: 2003-05-19 15:17:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > o boze a czy to jakis problem wpisac np spacje albo wyplata?
    > czy to cos zmienia?

    Wydaje mi się, że tu nie chodzi o to czy to jest problem (pewnie
    zależy dla kogo i w jakiej sytuacji) tylko o zasadność wprowadzania
    przez bank podobnych ograniczeń oraz podstawę prawną takich praktyk.

    > my ze wspolniczka przelewamy kase z konta firmowego na nasze prywatne
    > (wszystko w wbk) na okraglo w jedna i druga strone od 3 lat i nie bylo
    nigdy
    > problemu...

    Widać więc wobec tego, że zależy to raczej od konkretnego oddziału.

    > problem jest z innymi rzeczami w tym banku - ale to juz inna historia

    Chyba niestety w większości banków z czymś jest jakiś problem.

    Pix

  • 9. Data: 2003-05-20 10:22:33
    Od: "Jarek" <j...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > ING też nie.
    > --
    > Samotnik
    WBK - to chyba zależy od miasta bo umnie robią problemy i chcą w tytule
    przelewu z konta firmowego na prywatne by opis był "wynagrodzenie" lub
    "pencja"

  • 10. Data: 2003-05-20 11:31:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek napisał:

    > WBK - to chyba zależy od miasta bo umnie robią problemy i chcą w tytule
    > przelewu z konta firmowego na prywatne by opis był "wynagrodzenie" lub
    > "pencja"

    A co to jest ta "pencja" ? :-))

    A na powaznie to od razu widac wyższośc elektronicznej obsługi kont -
    żadna paniusia nie będzie Ci mówiła co możesz wpisac na przelewie a co
    nie. O kosztach nie wspominając.
    Chociaż jak sama sobie przelewam pienadze z konta firmowego na osobiste
    w PKO BP to co bym nie wpisałam na wyciągu mam zawsze "pobory". Mają tam
    jakiegos korektora :-))
    Kiedyś ktos (ale chyba nie na tej grupie) przyznał się że jak nie wie co
    wpisac, a obraca pieniędzmi między swoimi kontami dośc intensywnie, to
    pisze co mu ślina na język przyniesie, np "za usługi seksualne".
    :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk