  • 1. Data: 2003-05-19 11:08:26
    Temat: Rozliczenie sprzedazy mieszkania...
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Witam

    Sprzedalem mieszkanie, kupilem nastepne (tansze)
    i zostala mi do rozliczenia roznica okolo 30000zl.
    Okres w ktorym musze to zrobic powoli konczy sie :(

    Rozumiem, ze od roznicy musze zaplacic 10% podatku, czyli 3000zl.

    Co jedak z odsetkami?
    Obilo mi sie o uczy, ze odsetki place w wysokosci
    _polowy_ odsetek ustawowych, jednak nie mam zadnych
    przepisow na poparcie tej plotki.

    Pytanie - czy mam naliczyc odsetki normalne,
    polowe, czy moze wcale ;-)

    Bede wdzieczny za rozwianie watpliwosci.

  • 2. Data: 2003-05-20 13:57:02
    Temat: Re: Rozliczenie sprzedazy mieszkania...
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał

    > Sprzedalem mieszkanie, kupilem nastepne (tansze)
    > i zostala mi do rozliczenia roznica okolo 30000zl.
    > Okres w ktorym musze to zrobic powoli konczy sie :(

    tzn. mijają 2 lata?

    > Rozumiem, ze od roznicy musze zaplacic 10% podatku, czyli 3000zl.

    tak, lub różnicę przeznaczyć na remont...

> [...]
    > _polowy_ odsetek ustawowych, jednak nie mam zadnych
    > przepisow na poparcie tej plotki.
    > Pytanie - czy mam naliczyc odsetki normalne,

    przy nabyciu tańszego mieszkania w ciągu 2 lat, od różnicy płacisz połowę odsetek, po
    2 latach całość