  • 1. Data: 2002-01-18 08:10:11
    Temat: Ośwaidczenie o KPiR a spółka
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Jak myslicie, czy w związku z tym, że od wejścia w życie KSH i
    nowelizacji ustawy o rachunkowości, spółka jawna może prowadzić
    podatkową księge przychodów i rozchodów (oczywiście jeżeli nie
    przekracza 800 000eur obrotów) zamiast pełnej księgowości, to czy musi
    również złożyc do 20 stycznia oświadczenie o prowadzeniu KPiR do US? A
    jeżeli prowadzić, jak dotychczas, pełna księgowśc, to tez musi o tym
    fakcie poinformować US?
    W naszym US paniusia poinformowała mnie z rozbrajająca szczerością, że
    właściwie sami nie wiedzą, ale lepiej dla bezpieczeństwa złożyć.
    I co wy na to?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-01-18 08:49:18
    Temat: Re: Ośwaidczenie o KPiR a spółka
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Maddy napisał(a) w wiadomości: <3...@i...pl>...
> [...]
    >W naszym US paniusia poinformowała mnie z rozbrajająca szczerością, że
    >właściwie sami nie wiedzą, ale lepiej dla bezpieczeństwa złożyć.

    Ja dla pewności też bym złożyła ośiwadczenie do US.bo oni sami rzeczywiście
    nic do końca nie wiedzą .U mnie w US chciałam w Grudniu złożyć informacje
    że wybraliśmy pełną księgowość jako formę rozliczenia na 2002r.( osoba
    fizyczna prowadząca działalność)
    zgodnie z wiekością obrotów nie musimy prowadzić pełnej księgowości ale
    chcemy dalej kontynuować.Zgodnie z ustawą o rachunkowości powinnam to zrobić
    do końca roku poprzedającego rok podatkowy to pani urzędniczka postawiła na
    mnie oczy o co mi chodzi i stwierdziła że mam czas do 20 Stycznia .Więc
    wychodzi na to że albo trzeba wiedzeć na pewno albo zrobić więcej niż
    potrzeba
    Jolka

  • 3. Data: 2002-01-18 12:50:21
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
> [...]
    > przekracza 800 000eur obrotów) zamiast pełnej księgowości, to czy musi
    > również złożyc do 20 stycznia oświadczenie o prowadzeniu KPiR do US?

    Zdecydowanie tak - par. 10 ust. 3 rozp. MF o pkpir:
    "Jeżeli działalność jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób
    fizycznych, spółki jawnej osób fizycznych lub spółki partnerskiej,
    zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, składają wszyscy wspólnicy w urzędzie
    skarbowym właściwym według miejsca zamieszkania każdego z nich".

    > jeżeli prowadzić, jak dotychczas, pełna księgowśc, to tez musi o tym
    > fakcie poinformować US?
    --------
    Musi - i to przed rozpoczęciem roku.

    Art. 2 ust. 2 ustawy o rachunkowości:
    "Osoba fizyczna, spółka cywilna osób fizycznych, spółka jawna osób
    fizycznych i spółka partnerska może stosować zasady rachunkowości określone
    ustawą również od początku następnego roku obrotowego, jeżeli przychody
    netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni
    rok obrotowy są niższe niż równowartość w walucie polskiej 800 000 EURO. W
    tym przypadku osoba ta lub spółka przed rozpoczęciem roku obrotowego jest
    obowiązana do zawiadomienia o tym urzędu skarbowego właściwego w sprawach
    opodatkowania podatkiem dochodowym."

    Orka