  • Data: 2005-03-07 21:15:08
    Temat: Re: Ozł zaliczki?
    Od: "Leszek" <z...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d0if0i$1v70$1@news2.ipartners.pl...

    > Oznacza, że pracodawca nie odprowadził podatku bo z wyliczeń wyszło mu
    > że wynosi 0 zł, bo:
    > zaliczka należna (tj. 19% od dochodu po odliczeniu skladek zus -
    > emerytalne, rentowe, chorobowe) jest mniejsza (lub równa) kwota wolna
    > od
    > podatku (44,17zl) plus składka zdrowotna (7,75% podstawy).
    >
    > To się zdarza, szczególnie jak są małe kwoty brutto np. 300 zł.

    Czyli generalnie chodzi o kwote dochodu rocznego 2790zl wolnego od
    podatku?
    Pracodawca płacąc miesięcznie 420zł brutto wiedział, że nawet gdyby
    pracownik pracował przez rok to i tak nie uzyska dochodu powyżej
    2790zł - dobrze kombinuję?
    A co by było gdyby po pracy w jednym zakładzie, który nie musiał
    odprowadzać podatku, człowiek zaczął pracować gdzie indziej i dzięki tej
    drugiej pracy przekroczył próg 2790zł i musiał odprowadzić podatek? Co
    się wtedy dzieje z pierwszym źródłem dochodów? Trzeba by było w takim
    układzie podatek zapłacić za całość dochodu?

    Leszek