  • 1. Data: 2002-11-18 14:49:42
    Temat: PCC-1
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Firma udziela pożyczek kontrahentom. Pożyczki podpisywane są w ramach umowy
    handlowej. Kontrahent wykorzystuje pieniądze na rozwój, a dla Firmy jest to
    jakieś związanie kontrahenta na dłużej.
    Do pożyczki sporządzany jest PCC. I tu pojawia się problem. W rubryce 40 nal
    eży opisać przedmiot czynności cywilnoprawnej jak piszą w objaśnieniach: "ok
    reślić szczegółowo przedmiot czynności cywilnoprawnej poprzez podanie danych
    umożliwiających jego identyfikację np. w przypadku samochodu należy podać ma
    rkę, typ, model, rodzaj....". Jak do tej pory wpisywałem tylko "pożyczka" no
    i właśnie kilka dni temu paniusia z US dzwoni i usilnie domaga się szczegóło
    wego opisu.Przez pół godziny nie dała się przekonać, że dane umożliwiające i
    dentyfikację pożyczki to kwota i data udzielenia, które podaje się już wcześ
    niej w formularzu. Skończyło się na groźbie, że do każdego formularza bez sz
    czegółowego opisu będą wzywać do wyjaśnienia.
    Ma ktoś jakiś pomysł co tam można by wpisać?

    SD

  • 2. Data: 2002-11-18 15:23:21
    Temat: Re: PCC-1
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Sławomir D?browski" <s...@s...pl> wrote in message
    > Firma udziela pożyczek kontrahentom. Pożyczki podpisywane s? w ramach
    umowy
    > handlowej. Kontrahent wykorzystuje pieni?dze na rozwój, a dla Firmy jest
    > jakie? zwi?zanie kontrahenta na dłużej.
    > Do pożyczki sporz?dzany jest PCC. I tu pojawia się problem. W rubryce 40
    nal
    > eży opisać przedmiot czynno?ci cywilnoprawnej jak pisz? w obja?nieniach:
    "ok
> [...]
    no
    > i wła?nie kilka dni temu paniusia z US dzwoni i usilnie domaga się
    szczegóło
    > wego opisu.Przez pół godziny nie dała się przekonać, że dane umożliwiaj?ce
    > dentyfikację pożyczki to kwota i data udzielenia, które podaje się już
    wcze?
    > niej w formularzu. Skończyło się na groĽbie, że do każdego formularza bez
    sz
    > czegółowego opisu będ? wzywać do wyja?nienia.
    > Ma kto? jaki? pomysł co tam można by wpisać?
    pożyczka udzielona przez np. wlaściciela, udziałowca, firmę pracownika
    kontrahentowi w kwocie np 10 zł . Nalezało rówież podac sume dotychczasowego
    kapitałi i pożyczek oraz sume uiszczonych podatków z tego tytułu (i podatku
    zapłaconego min przy rejestracji umowy spółki dotyczylo to sp z o.o.)

  • 3. Data: 2002-11-19 10:10:07
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > kapitałi i pożyczek oraz sume uiszczonych podatków z tego tytułu (i podatk
    > zapłaconego min przy rejestracji umowy spółki dotyczylo to sp z o.o.)

    suma kapitałów i pożyczek to chyba w przypadku pożyczki udziałowca dla spółk
    i?