  • Data: 2005-11-14 12:11:36
    Temat: Re: PCC i brak NIPU ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 13 Nov 2005, FRANCO wrote:

    > a wiec interesuje mnie, czy ten wymog uniemozliwia np. osobie nie
    > posiadajacej NIPU, ( a wiec takiej ktora nie posiada wlasnych dochodow,
    > nigdy nie rozliczala sie dotad z US ) kupno uzywanego samochodu?

    Nie uniemożliwia, bo nie ma zakazu aby ktokolwiek wystąpił
    o NIP - np. z powodu chęci zapłacenia PCC.
    A jeśli ktoś NIP *jeszcze* nie ma to AFAIK (uwaga: trzeba sprawdzić
    bo piszę "z głowy czyli z niczego") należy podać PESEL i oświadczenie
    że się o NIP wystąpiło (oraz oczywiście wystąpić o ten NIP !).

    > oczywiscie chodzi tu o osobe mloda, ktora np. badz to dostala od rodzicow 20
    > tysiecy na samochod

    Moment, moment.
    Jak dostała 30kzł od rodziców to wychodzi że NIP już ma.
    No bo podatek od darowizny jakoś zapłaciła, nie ?
    :>

    > a wiec czy taki ktos musi najpierw zlozyc wniosek o przyznanie numeru NIP,
    > czy tez w ogole taka osoba nie moze kupic na siebie samochodu, poniewaz -
    > wedlug US kazdy kto dysponuje jakimis pieniedzmi, wzbogacil sie w jakis
    > sposob, wiec powinien byl zaplacic podatek ( nawet od darowizny od rodzicow,

    Ano.
    Ale jedno drugiego nie przekreśla: można napierw kupić samochód
    a dopiero potem US na podstawie oświadczenia podatnika że pieniądze
    ma z darowizny przypomni o podatku od darowizn ;)
    (tak, w ustawie JEST szczegółowy zapis - że wtedy podatek jest należny
    "od dnia powołania się" !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)