  • 31. Data: 2010-08-15 11:56:43
    Temat: Re: PESEL zamiast NIP
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Auto-doprecyzowanie: tak drobnych i przewidywalnych zmian podatkowych.

    znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
    Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?
    A moze masz jakas rade dla tej firmy, co obecnie zrobic? Zmienic
    oprogramowanie? Wyłozysz banke?
    P.S. Absolutnie nie twierdze, ze program jest dobrze zaprojektowany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 32. Data: 2010-08-15 11:57:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:

    > znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
    > Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?

    Zmiany stawek VAT? Oczywiście.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-08-15 12:29:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
    > Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?

    Chcę powiedzieć, że parametry typu stawka podatku ZAWSZE powinny
    być konfigurowalne, albo ich zmiana powinna być formalnością. Co innego
    dołożenie nowego podatku o nieznanych parametrach liczenia (np. podatek
    o jakim dyskutują w kontekście bankowców), a co innego zmiana stawki
    procentowej.

    > A moze masz jakas rade dla tej firmy, co obecnie zrobic? Zmienic
    > oprogramowanie? Wyłozysz banke?

    Musiałbym policzyć. Jak wyjdzie, że program za bańkę będzie potem
    bezkosztowy, a ten program co mam co chwilę wymaga "napraw" za kilkadziesiąt
    tysięcy, to możliwe że bym soft zmienił.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2010-08-15 15:56:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Zmiany stawek VAT? Oczywiście.

    Cóz, w takim razie program zle zaprojektowany.
    No i co dalej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 35. Data: 2010-08-15 16:05:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Cóz, w takim razie program zle zaprojektowany.
    > No i co dalej?

    Oczekujesz specjalnej ustawy? ;)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2010-08-15 18:31:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-14 21:56, Budzik pisze:

    > jakies argumenty za?

    Np. to, że sprzedał Ci badziewny program i tak uwiązał że nie możesz go
    zmienić?

    --
    spp

  • 37. Data: 2010-08-15 22:56:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Oczekujesz specjalnej ustawy? ;)

    :)
    oczekuje wielu ale nie w tym zakresie.
    Chcoaiz ak patrze, co zrobiono z ideą jednego okienka, to moze oczekuje
    braku ustaw...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 38. Data: 2010-08-15 22:56:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Np. to, że sprzedał Ci badziewny program i tak uwiązał że nie możesz
    > go zmienić?

    kto powiedział, ze to jego program?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 39. Data: 2010-08-17 21:59:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 22:56:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > oczekuje wielu ale nie w tym zakresie.
    > Chcoaiz ak patrze, co zrobiono z ideą jednego okienka, to moze oczekuje
    > braku ustaw...

    Jedno okienko dla spółek powinno być opisane pod par.22 a nie art.19b.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2010-08-18 07:23:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 08:33:25 +0200, Maddy napisał(a):

    > Koryguje się konkretną fakturę. Nie ma znaczenia jakie mamy dziś stawki,
    > dla korekty czas się zatrzymał w dniu, w którym wystawiono korygowana
    > fakturę.
    >
    > Jak materiały budowlane skoczyły z 7% na 22% to na tej liście nikt się
    > nie zająknął "a co z korektami".
    > Było oczywiste, że jak kupiłam cegły z 7% vat i teraz cześć zwracam, to
    > na korekcie będzie dalej 7% VAT, chociaż jakbym te cegły kupiła dziś, to
    > byłoby 22%.

    A co z częściowymi przedpłatami? Np netto 2000, przedpłata 1070, zmiana
    VAT z 7 na 22. Czy trzeba będzie dopłacić 1220 czy 1370?