  • 1. Data: 2010-08-07 12:01:38
    Temat: DG i kosz pracy własnej
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    witam,
    interesuje mnie taka sprawa: jak liczyć koszt pracy własnej w jednoosobowej
    DG?:O)
    chodzi o to że jest DG w której przychód jest generowany głównie przez
    pracę/robociznę jej włąściciela, opodatkowanie liniowe, pełna księgowość i
    jak to teraz wrzucić w koszta?:O)

    wycenić ją jako pensje minimalną, czy może jako super wypasioną pensyjkę
    super specjalisty?:O)
    no i oczywiście DG to pracę wpisze oczywiście w koszta, a włąściciel jako
    osoba fizyczna ma to traktować jako przychód, zupełnie nie wiem jak to
    ugryźć, a niestety materiałów brak, może ktoś wie jak to się robi?:O)

  • 2. Data: 2010-08-07 12:25:02
    Temat: Re: DG i kosz pracy własnej
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-08-2010 o 14:01:38 P.apa5.merf <g...@o...pl> napisał(a):

    > ?:O)

    Zmień kodowanie bo takie krzaki wychodzą

    > no i oczywiście DG to pracę wpisze oczywiście w koszta

    Oczywiście

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-08-07 18:32:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2010, P.apa5.merf wrote:

    > witam,
    > interesuje mnie taka sprawa: jak liczyć koszt pracy własnej w jednoosobowej
    > DG?:O)

    Ty się może zastanów, jak praca staje się kosztem u pracownika
    *dla pracownika*. Może da Ci do myślenia ;)

    > no i oczywiście DG to pracę wpisze oczywiście w koszta,

    Jaką pracę, *własną*?
    A definicję kosztu kiedyś przeczytałeś?
    Chcesz mieć koszt z tego tytułu, że bierzesz swoje własne
    pieniądze? :O

    > a włąściciel jako
    > osoba fizyczna ma to traktować jako przychód,

    Co, *pracę* jako przychód?

    Trzeba Ci przyznać, że sporządzić zagmatwany opis to umiesz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-08-07 19:46:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "P.apa5.merf" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osoba fizyczna ma to traktować jako przychód, zupełnie nie wiem jak to
    > ugryźć, a niestety materiałów brak, może ktoś wie jak to się robi?:O)

    Nijak sie tego nie robi.
    Z punktu widzenia ksiegowego - a takze zdrowego rozsadku (choc ten sie w
    sprawach podatkowych raczej nie przydaje) praca wlasna w jednoosobowej DG
    *nie istnieje*.
    Nic sie nie wpisuje w koszty, nic nie jest przychodem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-08-08 08:11:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Trzeba Ci przyznać, że sporządzić zagmatwany opis to umiesz ;)

    Nie, on chce rozdzielić DG od siebie. Na zasadzie

    Kaczka Jan Kowalski
    + 1000zł od klienta
    - 1000zł kosztu pracy Jana Kowalskiego.
    Podatek: 0zł.

    Jan Kowalski, cywil
    + 1000zł za pracę w firmie Kaczka Jan Kowalski.
    Podatek: 18% od 1000zł.

    Oczywiście to dziwne :D Pewnie mu się pomyliły realia podatkowe z
    postrzeganiem społecznym ,,firmy''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-08-08 11:24:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.08.2010 10:11), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > Podatek: 0zł.
    >

    > Jan Kowalski, cywil
    > + 1000zł za pracę w firmie Kaczka Jan Kowalski.

    To miałoby sens gdyby Kaczka Jan Kowalski była sp. z o.o. , tyle że
    doszłoby "trochę" kosztów i pracy dla obsługi tegoż.

    A tak przy okazji, czy tak by się dało jakby przedsiębiorstwem była
    Kaczka Jan Kowalski sp. j.?

    p. m.

  • 7. Data: 2010-08-08 14:02:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-08-2010 13:24, mvoicem pisze:

> [...]
    > doszłoby "trochę" kosztów i pracy dla obsługi tegoż.
    >
    > A tak przy okazji, czy tak by się dało jakby przedsiębiorstwem była

    Nie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2010-08-09 09:47:29
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "SDD" napisał:

> [...]
    > sprawach podatkowych raczej nie przydaje) praca wlasna w jednoosobowej DG

    wcale nie twierdzę że tak się robi, spytałem tylko jak to zrobić?:O)
    a skoro praca w jednoosobowej DG nie istnieje to skąd bierze się
    przychód?:O)
    po prostu coś mi z tym DG świta, ale nie mogę tego rozgryźć:O(

    > Nic sie nie wpisuje w koszty, nic nie jest przychodem.

    ok, może się nie wpisuje, ale przecież gdy zamiast sam za****ć, usiade sobie
    z nogami na biurku, walnę browca a w tym czasie do roboty najmę pracownika,
    to jednak w koszty jego pensję wrzucę, a z logicznego punktu widzenia nic
    sie nie zmieniło, pracownik wykonał taką samą pracę, więc o co chodzi?:O)

    z drugiej strony dajmy na to raz pracuję i mam dochody i jest wszystko ok,
    ale co się dzieje kiedy pracuje i nie mam dochodu, że tej pracy nie było?:O)

  • 9. Data: 2010-08-09 09:47:33
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
> [...]
    > Podatek: 0zł.
    >
    > Jan Kowalski, cywil
    > + 1000zł za pracę w firmie Kaczka Jan Kowalski.

    Ooo, dokładnie o to mi chodzi, ale czy tak się da?:O)

    p.s. albo wariant:
    Kaczka Jan Kowalski
    + 1000zł od klienta
    - 2000zł kosztu pracy Jana Kowalskiego.
    Podatek: 0zł.
    Straty: 1000zł, pozdrawiam:O)

  • 10. Data: 2010-08-09 09:47:34
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Ty się może zastanów, jak praca staje się kosztem u pracownika
    > *dla pracownika*. Może da Ci do myślenia ;)

    normalnie, jak zatrudnisz pracownika to jego wynagrodzenie wrzucasz w koszty
    prawda?:O)

    > Jaką pracę, *własną*?
    > A definicję kosztu kiedyś przeczytałeś?
    > Chcesz mieć koszt z tego tytułu, że bierzesz swoje własne
    > pieniądze? :O

    może nie czepijajmy się kurczowo definicji, ja tych pieniędzy mogę wcale nie
    brać, ale z drugiej strony czy to znaczy że istnieje praca za darmo?:O)
    może konkretniej mi chodzi o to jak zakwalifikować pracę własną w
    księgowości?:O)
    bo jeśli maszyna mi pracuje to jej pracę, amortyzację i inne pierdoły
    wrzucam w koszta, jak mi pracuje pracownik podobnie,m ale jak ja dam pracuje
    to co?:O)

    > Co, *pracę* jako przychód?

    wynagrodzenie z pracy jako przychód, to takie dziwne?:O)