  • 1. Data: 2010-08-08 14:14:15
    Temat: zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?
    Od: b...@o...pl

    Spółka komandytowa z pełna ksiegowością będzie niedługo wysyłać
    jakieś pisma do KRS więc może w tej samej cenie zawrzeć zmianę
    umowy spółki zastępującą słowa "spółkę zawarto na czas nieokreślony"
    słowami "spółkę zawarto na czas określony do 31.12.2010"
    i w ten sposób zakończyć działalność

    Wspólnicy planują przerwać działalność na cały 2011 rok
    a w 2012 znowu prowadzić działalność.

    pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
    wykreślić ją i powołać sobie do istnienia nową spółkę za rok?

    Koszt rejestracji nowej spółki 1250 zł

    Czy zawieszona spółka jest zobowiązana do ponoszenia jakichś kosztów
    za okres nic nie robienia? Np. Prowadzenia "pustych" ksiąg rachunkowych,
    płacenia biegłemu rewidentowi za badanie zerowego bilansu itp. absurdów?

    jakie koszty generuje zawieszona spółka komandytowa bez pracowników?

  • 2. Data: 2010-08-08 14:18:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-08 16:14, b...@o...pl pisze:

    > pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
    > wykreślić ją i powołać sobie do istnienia nową spółkę za rok?

    Nie ma możliwości zawieszenia spółki z o.o.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-08-08 14:30:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-08-2010 16:18, spp pisze:

    > Nie ma możliwości zawieszenia spółki z o.o.

    On pisze o komandytowej. W pierwszym zdaniu postu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-08-08 14:35:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-08-2010 16:14, b...@o...pl pisze:
> [...]
    >
    > pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
    > wykreślić ją i powołać sobie do istnienia nową spółkę za rok?

    Nie można zawiesić działalność spółki.
    Zawiesić można wyłącznie jednoosobową działalność gospodarczą, i to pod
    warunkiem niezatrudniania pracowników.

    Formalnie spółka jeżeli istnieje, to działa.
    Nie ma stanów pośrednich.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-08-08 15:05:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-08 16:35, Maddy pisze:

    > Nie można zawiesić działalność spółki.

    Nawet cywilnej? ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-08-08 15:08:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-08 16:14, b...@o...pl pisze:

    > pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok

    Przepraszam za zamieszanie ale akurat z tą formą działalności miałem
    niewiele wspólnego.
    Znalazłem, że jednak można zawiesić spółkę komandytową. :)

    http://www.usslupca.pl/index_pliki/page0094.htm

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-08-08 19:38:12
    Od: b...@o...pl

    > Znalazłem, że jednak można zawiesić spółkę komandytową. :)
    > http://www.usslupca.pl/index_pliki/page0094.htm

    i jakie będą koszty rocznego zawieszenia tejże spółki?
    prowadzi toto puste księgi rachunkowe, rewident bada te
    puste księgi, itd? jaki jest koszt takiego nic nierobienia?

  • 8. Data: 2010-08-08 21:19:23
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    > On pisze o komandytowej. W pierwszym zdaniu postu.

    Co i tak nie zmienia faktu, że zawiesić nie można.

    K.

  • 9. Data: 2010-08-09 09:23:27
    Temat: Re: zawiesic spólke czy zlikwidowac i zalozyc na nowo?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <4c5ec0a1$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>,
    m...@e...com.pl says...>

    > Nie mozna zawiesic dzialalnosc spólki.
    > Zawiesic mozna wylacznie jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, i to pod
    > warunkiem niezatrudniania pracowników.
    >
    > Formalnie spólka jezeli istnieje, to dziala.
    > Nie ma stanów posrednich.

    Oczywiscie ze sie da zawiesic.

    fragment wypisu z krs:

    Data przyznania statusu OPP
    Nazwa organu reprezentacji ZARZA;D
    Sposób reprezentacji KAZ.DY CZ?ONEK ZARZA;DU MOZ.E REPREZENTOWAC' SPÓ?KE;
    SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZA;DU WIELOOSOBOWEGO REPREZENTOWAC' SPÓ?KE;
    MOZ.E KAZ.DY CZ?ONEK ZARZA;DU SAMODZIELNIE.
    Data zawieszenia dzia?alnos'ci 2009-06-29
    Data wznowienia dzia?alnos'ci

  • 10. Data: 2010-08-09 09:32:30
    Temat: Re: zawiesic spólke czy zlikwidowac i zalozyc na =?iso-8859-2?Q?_nowo??=
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-09 11:23, Leszek pisze:

    > Data zawieszenia dzia?alnos'ci 2009-06-29
    > Data wznowienia dzia?alnos'ci

    A jak to wygląda dzisiaj - można zawiesić działalność na dwa lata (OIDP)?

    --
    spp