  • 1. Data: 2010-08-07 19:37:22
    Temat: ZUS i chorobowe. Jaka deklaracja?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    W lipcu bylem 5 dni na chorobowym. Jaka deklaracje mam sporzadzic? Czy jak
    zwykle samo DRA z odpowiednio obnizona deklarowana podstawa wymiaru, czy tez
    moze komplet DRA + RCA + RSA?

    Kiedys wlasnie skladalem komplet DSA + RCA + RSA - ale wowczas mialem
    jeszcze zleceniobiorce. Teraz DRA + RSA Platnik nie chce mi lyknac, wiec
    albo DRA jak gdyby nigdy nic albo trzy dokumenty.
    Tak wiec mam pytanko jak w temacie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2010-08-08 20:00:04
    Temat: Re: ZUS i chorobowe. Jaka deklaracja?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Witam :)

    Dnia Sat, 7 Aug 2010 21:37:22 +0200, SDD napisał(a):

    > W lipcu bylem 5 dni na chorobowym. Jaka deklaracje mam sporzadzic? Czy jak
    > zwykle samo DRA z odpowiednio obnizona deklarowana podstawa wymiaru, czy tez
    > moze komplet DRA + RCA + RSA?

    Samo DRA z obniżoną podstawą do społecznych i pomniejszoną stawką na FP.
    Przy czym dopiero wtedy, gdy wypłacą Ci chorobowe. Jeśli okaże się, że
    "wypadłeś" z ubezpieczenia chorobowego, to wtedy obniżenie składki na
    społeczne jest nieprawidłowe.
    No chyba, że wiesz, że ubezpieczenie chorobowe trwa nadal, wtedy od razu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2010-08-08 21:08:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > społeczne jest nieprawidłowe.
    > No chyba, że wiesz, że ubezpieczenie chorobowe trwa nadal, wtedy od razu

    Dzieki.
    No ale chyba nie bardzo moge czekac, az mi wyplaca, bo jesli poczekam i nie
    wplace do wtorku, to wtedy jeszcze stwierdza, ze nie zaplacilem za lipiec i
    wlasnie dlatego mi nie wyplaca :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-08-10 14:21:11
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2010 23:08:37 +0200, SDD napisał(a):

    > No ale chyba nie bardzo moge czekac, az mi wyplaca, bo jesli poczekam i nie
    > wplace do wtorku, to wtedy jeszcze stwierdza, ze nie zaplacilem za lipiec i
    > wlasnie dlatego mi nie wyplaca :)

    "Mój" ZUS jest sprytniejszy. Każą płacić całość, a potem sobie potrącać.
    Takie sprytne bestie!

    ;)

    --
    Pozdrawiam,