  • 1. Data: 2004-02-13 07:57:50
    Temat: PILNE! Jak rozl.blednie przekazane skladki ZUS?
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    Co zrobic gdy osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza przelala do
    ZUS bledne kwoty skladek?
    Czy w PIT-5 trzeba wpisac skladki na ubezp.spol. w kwocie faktycznie
    przelanej do ZUS czy takiej jak powinna zostac przekazana?
    To samo pytanie dotyczny skladki zdrowotnej, czy odliczyc od zaliczki
    na podatek kwote przelana do ZUS czy taka jak powinna byc przelana.
    Roznica jest w kilku zlotych ale zawsze. Pomocy!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-13 09:09:53
    Temat: Re: PILNE! Jak rozl.blednie przekazane skladki ZUS?
    Od: buźka<p...@p...fm>

> [...]
    > na podatek kwote przelana do ZUS czy taka jak powinna byc
    przelana.
    > Roznica jest w kilku zlotych ale zawsze. Pomocy!

    zaplaciles za malo czy za duzo??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-02-13 13:33:07
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    Zaplacono za malo o kilka zlotych. Platnosc miala miejsce 10go
    stycznia i dotyczyla skladek za grudzien. Doplata do ZUSu bedzie
    teraz czyli w lutym. Koszty tych skladek odliczane sa od dochodu w PIT-
    5L za styczen. I jaka kwote mam odliczac? Faktycznie zaplaconych
    przelewow w styczniu czy wyzsze kwoty, ktore powinny byc przelane?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-13 15:32:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2004, grynio001 wrote:
    [...]
    >+ Czy w PIT-5 trzeba wpisac skladki na ubezp.spol. w kwocie faktycznie
    >+ przelanej do ZUS czy takiej jak powinna zostac przekazana?

    "a co czytasz w ustawie" ?
    +++
    Art. 30c.
    2. Podstawa obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód
    [...]
    Dochód ten podatnicy moga pomniejszac o skladki na ubezpieczenie spoleczne
    [...]
    Wysokosc skladek ustala sie na podstawie dokumentów stwierdzajacych
    ich poniesienie.
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Jak dla mnie proste jak drut kolczasty.... i poprzednio też
    tak było :)

    >+ To samo pytanie dotyczny skladki zdrowotnej,

    Ano, to samo, jeno artykuł inny i waść go pewnikiem sam zacytujesz
    coby mi się procesor nie przegrzał od szukania ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-13 18:57:00
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    grynio001<t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > 5L za styczen. I jaka kwote mam odliczac? Faktycznie zaplaconych
    > przelewow w styczniu czy wyzsze kwoty, ktore powinny byc przelane?

    Jak zapłaciłeś w styczniu to sobie odliczysz ... za rok!

  • 6. Data: 2004-02-13 19:01:16
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nocnyMarek <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Jak zapłaciłeś w styczniu to sobie odliczysz ... za rok!
    Ups,
    Sorry, nieuważnie przeczytałem :(
    teraz odliczysz to co ZAPŁACIŁEŚ w styczniu,
    a za miesiąc, co zapłacisz w lutym.

  • 7. Data: 2004-02-13 22:21:54
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    "art.27b
    2. Kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, o którą zmniejsza się
    podatek, nie może przekroczyć 7,75% podstawy wymiaru tej składki.
    3. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na
    podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie."

    OK, to skladki na ubezpieczenie spoleczne juz wiem.
    Ale ze zdrowotna mam nadal problem.
    art.27b ustawy mowi:
[...]

    A sytuacja jest taka, ze za grudzien skladka zdrowotna winna wynosic
    140,50 PLN tj.8% od podstawy 1756,19, przy czym odliczane od
    podatku moze byc 7,75% czyli 136,10 PLN.
    A czlowiek zrobil przelew wlasnie w kwocie 136,10 PLN zamiast 140,50.
    I co? Ma odliczyc sobie cala kwote jaka przelal do ZUS przyjmujac, ze
    podstawa minimalna byla 1756,19 czy przyjac, ze to co zaplacil to jest
    8% czyli podstawa wychodzi 1701,25 i odliczyc sobie 131,85 PLN.
    No ale podstawe wymiaru skladki okresla ZUS i ona nie mogla byc
    mniejsza niz 1756,19 PLN. Czy to te kwote zgodnie z ust.2 art. 27B
    nalezy przyjac za podstawe?
    A co by bylo gdyby np. zaplacil tylko 1 PLN na zdrowotna?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-02-14 00:54:44
    Temat: Ja też, było: PILNE! Jak rozl.blednie przekazane skladki ZUS?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam, o mnie jest niżej, proszę doczytać ;) !

> [...]
    >+ podstawa minimalna byla 1756,19 czy przyjac, ze to co zaplacil to jest
    >+ 8% czyli podstawa wychodzi 1701,25 i odliczyc sobie 131,85 PLN.

    IMHO tak.

    >+ No ale podstawe wymiaru skladki okresla ZUS i ona nie mogla byc
    >+ mniejsza niz 1756,19 PLN.

    Ale przecież jakby zapłacił 0 zł (slownie: zero) to podstawa
    ZUSowska by się od tego chyba nie zmieniła, co ? ;)
    No to ile mógłby odpisać gdyby zapłacił 0 zl ? A ile jakby
    zapłacił 70 zł ? I dlaczego ma być inaczej przy 140,50 ?
    :)

    FYI: właśnie mam zgryz.
    Przeoczywszy zmianę wpłaciłem za mało "zdrowotnego" w grudniu za
    grudzień :)
    W styczniu dopłaciłem, a raczej mialem zamiar dopłacić.
    No i teraz jest heca: mam dowód wpłaty 3 zł z groszami
    ale na konto ZUS *społeczne* :> (machnąłem się...)
    Hm... chyba wystąpię do ZUS o przeksięgowanie :]
    Ale na styczeń rozliczyć chyba powinienem również kwotę zaniżoną...
    Ma ktoś koncept bądź argumenty za lub przeciw ?

    [...]
    >+ A co by bylo gdyby np. zaplacil tylko 1 PLN na zdrowotna?

    IMHO - 97 groszy. Może wpisać 96 groszy.
    W zakresie podstawy od której wychodzi złotówka (czyli 0,995 zł
    do 1,005 zł) mam 12,50 (a dokładniej od 12,4375 do 12,5625 zł)
    i od niej wychodzi 0,96875 zł, w zakresie 0,963906 do
    0,973594 zł) a wynik wypada zaokrąglić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-14 06:34:00
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    ok... pogubilem sie. To w koncu ile radzisz odliczyc? 136,10 PLN
    przyjmujac, ze podstawa minimalna byla 1756,19 (ZUS) czy 131,85
    PLN przyjmujac, ze to co zaplacil to jest 8% a podstawa 1701,25 PLN?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-02-14 08:16:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004, grynio001 wrote:

    >+ ok... pogubilem sie. To w koncu ile radzisz odliczyc?

    Nic nie radzę - "każdy odpowiada za siebie", po poradę to
    do biura :)
    Powiadam:

    >+ 136,10 PLN
    >+ przyjmujac, ze podstawa minimalna byla 1756,19 (ZUS)

    ..że cała zapłacona kwota mi się nie podoba, chyba że jakoś
    sensownie wyjaśnisz dlaczego odliczyć 136 zł jeśli faktyczna
    wpłata wynosiła 73 zł. Ja nie umiem :)

    >+ czy 131,85
    >+ PLN przyjmujac, ze to co zaplacil to jest 8% a podstawa 1701,25 PLN?

    IM*H*O właśnie TAK zapłacił.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)