  • Data: 2008-02-29 19:56:39
    Temat: Re: PIT-11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Feb 2008, Tomek wrote:

    > wliczyli w rok 2007 wypłatę za grudzień 2006 dlatego bo dostałem ją 10
    > stycznia i powiedzieli (dla mnie to chore), że jak dostałem wypłatę za
    > grudzień w styczniu to się juz liczy na nowy rok - czy oni mają
    > rację, przecież te pieniądze de facto zarobiłem w 2006roku????????

    Ale przy "zarabianiu pracą" dla podatku liczą się *otrzymane* pieniądze.
    Popatrz na to tak: jakbyś pracował cały rok, ale pracodawca Ci za drugie
    pół roku nie płacił "bo nie ma pieniędzy", to byłbyś szczęśliwy, jakbyś
    za należne (ale nie otrzymane) pieniądze miał zapłacić podatek?
    Tak to (niestety) działa tylko przy DG! :>

    A skoro opodatkowuje się OTRZYMANE pieniądze (a nie należne), no to co
    jest "chore" w rozumowaniu że wypłata otrzymana w styczniu liczy się
    do przychodow stycznia?

    pzdr, Gotfryd