    From: "mgma" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 11, pomozcie sprawdzic czy prawidlowy
    Date: Fri, 27 Jan 2006 13:56:04 +0100

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4c53.000000d7.43da0a2d@newsgate.onet.pl...
> [...]
    >
    > 1) KUP - jak policzyc KUP, jesli: 12 miesiecy pracuje caly czas grzecznie
    > tego samego pracodawcy poza miejscem zamieszkania. Ponadto od wrzesnia -
    czyli
    > 4 ostatnie miesiace roku dodatkow znalazlam druga prace tez poza miejscem
    > zamieszkania.
    > Ile wyniosa KUP za caly rok? Czy od razu moge uznac, ze 2300,94 zł (jako
    koszty
    > uzyskania przychodu dla dojeżdżających - kilka zakładów) czy jakos inaczej
    > policzyc? Jesli inaczej, to nie mam pojecia jak, bo na stronach Gazety
    Prawnej
    > znalazlam wskazniki, ale nie ma slowa o dojezdzajacych do kilku zakladow i
    > kosztach miesiecznych.
    > Co ciekawe w PIT 11 od pracodawcy pierwszego mam KUP = 1406,02. Nie wiem
    skad
    > wyszla ta kwota.
    >
    > 2) Przychod - rozumiem, ze przychod to wynagrodzenie brutto + ewentualne
    premie
    > za rok 2005, ale tylko te wyplacone w 2005. Czyli jak za grudzien dostaje
    > styczniu - to go nie podajemy w PIT 11, ani potem w PIT36/37.
    > Czy do wynagrodzenia dodaje sie diety wyjazdow sluzbowych krajowych i
> [...]
    Pierszy PIT-11 to 12 x 127,82 = 1533,84
    Drugi PIT-11 to 4x 127,82 = 511,28
    RAZEM: 2045,12
    A 11x 127,82 = 1406,02. Zakład policzył za 11 miesięcy, bo uznał, że jeśli
    pracowałaś u niego od 01.01.2005 i wypłat było 11 to i uznał, że tyle
    kosztów, ato jest błędne.
    W PIT rocznym możesz sama wstawić prawidłowe koszty.