  • 1. Data: 2004-04-19 10:48:23
    Temat: Re: PIT 2003
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Marcin wrote:

    > Witam,
    > czy przy dochodzie ok.500 brutto w 2003 roku muszę wypełniać
    > delarację PIT? Zaliczka na podatek nie została pobrana.

    IMHO kazdy, kto uzyskal jakikolwiek dochod musi wypelnic zeznanie
    roczne.

    Pozdrawiam.
    --
    A.

  • 2. Data: 2004-04-19 13:12:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    A. wrote:

    > IMHO kazdy, kto uzyskal jakikolwiek dochod musi wypelnic zeznanie
    > roczne.
    >
    > Pozdrawiam.

    Mylisz sie...

    Sa tacy, ktorych rozliczyl platnik i nie musza..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-19 13:27:12
    Od: "A." <a...@o...pl>

    bosz wrote:

    > Mylisz sie...
    >
    > Sa tacy, ktorych rozliczyl platnik i nie musza..

    Fakt. Zalozylam jednak, ze pytajacy ma tylko jakis PIT (8/11?) i
    tyle. Poza tym pewnie nie pytalby, gdyby pracodawca go rozliczyl
    (bo podejrzewam, ze zostalby o tym fakcie poinformowany).

    Tak czy siak -- US musi zostac powiadomiony o uzyskaniu przez
    platnika przychodu i jest juz chyba wszystko jedno, czy zrobi to
    pracownik czy pracodawca.

    Pozdrawiam.
    --
    A.

  • 4. Data: 2004-04-20 08:47:03
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    A. wrote:
    [...]

> [...]
    >
    > Tak czy siak -- US musi zostac powiadomiony o uzyskaniu przez
    > platnika przychodu i jest juz chyba wszystko jedno, czy zrobi to

    Takim ciekawym platnikiem jest ZUS...

    Przysyla rozliczenie i tylko od podatnika zalezy,
    zlozy sam pit, czy nie...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-20 13:19:30
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "A." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...

    > IMHO kazdy, kto uzyskal jakikolwiek dochod musi wypelnic zeznanie
    > roczne.

    A jak ktos nie osiagnaj zadnego dochodu to nie
    musi skladac deklaracji ? Pytam bo jestem
    w takiej sytuacji.
    Pozdr

  • 6. Data: 2004-04-20 17:01:57
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-19 12:48, Użytkownik A. napisał:
    > Marcin wrote:

    > IMHO kazdy, kto uzyskal jakikolwiek dochod musi wypelnic zeznanie
    > roczne.

    Chyba nie. Jest kwota wolna od podatku i jesli sie jej nie przekroczy to
    nie trzeba skladac zeznania ale sugeruje sie upewnic.
    ---

  • 7. Data: 2004-04-20 17:29:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik czeslaw napisał:

    > Chyba nie. Jest kwota wolna od podatku i jesli sie jej nie przekroczy to

    Nie ma czegos takiego jak kwota wolna. W jakim artykuje ustawy o PDOF
    cos takiego znalazłeś?
    Niektóre rodzaje przychodów sa zwolonione od podatku dochodowego. Ale
    rodzaje a nie kwoty.

    > nie trzeba skladac zeznania ale sugeruje sie upewnic.

    Sugeruje nie pleśc i nie wprowadzac kolegów w błąd ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-04-20 22:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, czeslaw wrote:

> [...]
    >+ > roczne.
    >+
    >+ Chyba nie. Jest kwota wolna od podatku i jesli sie jej nie przekroczy

    To co nazywasz "kwotą wolną" wychodzi *po* obliczeniach (a dokładniej
    z obliczeń "robionych wstecz" :)) i nie jest zdefiniowane w ustawie.
    FORMALNIE to *przed* wykonaniem obliczeń (w tym odjęciu przyslugujących
    odliczeń od dochodu i podatku) *nie wiesz* czy ci podatek wyjdzie :)
    A przepisu w stylu "jak nie ma podatku to można nie składać" sobie
    nie przypominam :]

    pozdrowienia, Gotfryd