  • 1. Data: 2004-04-19 11:14:29
    Temat: ZUS - ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "nijou" <n...@S...go2.SPAM.pl>

    Witam szanowną grupę!

    W 2003 roku prowadziłem do połowy marca DG - została zawieszona i
    wyrejestrowana z ZUS. Potem zacząłem płacić dobrowolne ubezpieczenie
    zdrowotne za siebie. Nadszedł czas złożenia PITa i tu mam zagwozdkę:

    - Pamiętam że wprowadzono jakieś zmiany i od podatku można było odliczyć
    7,75% a nie 8% składki. Czy moja składka za marzec się jeszcze pisze do
    starych zasad czy już do nowych?

    - Jak odliczyć w PIT dobrowolne składki na ub. zdrowotne?

    dzięki za pomoc > nijou

  • 2. Data: 2004-04-19 15:34:07
    Temat: Re: ZUS - ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > - Pamiętam że wprowadzono jakieś zmiany i od podatku można było odliczyć
    > 7,75% a nie 8% składki. Czy moja składka za marzec się jeszcze pisze do
    > starych zasad czy już do nowych?
    Cały rok 2003 odliczał sie 7,75%
    Marzec też. Ale chyba w marcu płaciłeś jeszcze tylko za część miesiąca.
    W każdym razie bierzesz 7,75% od podstawy którą wykazałeś

    > - Jak odliczyć w PIT dobrowolne składki na ub. zdrowotne?
    No chyba nie ma takiej mozliwości?
    Nie wiem mogę się mylic.
    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-04-19 17:22:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, PawełJ wrote:
    [...]
    >+ > - Jak odliczyć w PIT dobrowolne składki na ub. zdrowotne?
    >+ No chyba nie ma takiej mozliwości?

    Hm... a dobrowolna składka jest sprzeczna z przepisami ?? ;)

    >+ Nie wiem mogę się mylic.

    No, ja tak tylko prosto z ustawy:

    [...]Podatek dochodowy [...] w pierwszej kolejności ulega obniżeniu
    o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne:
    1) opłaconej w roku podatkowym bezpośrednio przez podatnika
    zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym
    Funduszu Zdrowia,
    2) pobranej w roku podatkowym przez płatnika zgodnie
    z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-19 17:54:37
    Od: "nijou" <n...@g...SPAMMERBLOCK.pl>

    "Gotfryd Smolik news":

> [...]
    > 2) pobranej w roku podatkowym przez płatnika zgodnie
    > z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu

    Nieśmiało się spytam - czyli wg punktu 1 mogę odpisać te dobrowolne
    składki? Ale jak to ująć w PIT?

    nijou

  • 5. Data: 2004-04-19 19:29:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, nijou wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Nieśmiało się spytam - czyli wg punktu 1 mogę odpisać te dobrowolne

    Doradzcą nie jestem, więc nie wiem czy możesz :]
    Ale *ja* bym *u siebie* wpisał :)

    >+ Ale jak to ująć w PIT?

    ...a nie ma tam pozycji "składki zdrowotne zapłacone[...]z zastrzeżeniem
    art... [chodzi o owe 7,75%]" czy jakoś tak ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)