  • 1. Data: 2005-02-03 17:58:07
    Temat: [PIT-37] czy przelewac 7,60zl podatku do US?
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Machnalem sobie wlasnie PIT-37 i wyszlo, ze jestem winny panstwu jeszcze
    7zl 60gr.
    Mam wiec pytanie czy istnieje jakas minimalna kwota niedoplaconego
    podatku, ktorej nie musi sie wplacac/przelewac do US (i analogicznie US
    nie zwraca platnikowi nadplaty do takiej wysokosci). A jezeli istnieje, to
    na jaki przepis sie ewentualnie powolac.

    Pozdrawiam,

    GP

  • 2. Data: 2005-02-03 18:44:14
    Temat: Re: [PIT-37] czy przelewac 7,60zl podatku do US?
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

> [...]
    > nie zwraca platnikowi nadplaty do takiej wysokosci). A jezeli istnieje, to
    > na jaki przepis sie ewentualnie powolac.

    nooo.. mnie kiedyś US ścigał listem poleconym o 30 groszy :-)
    a pomyśłl - milion osób i każdy ma do zapłaty tylko 7,60
    z tego co mi wiadomo, to trzeba płacić i koniec

  • 3. Data: 2005-02-03 18:57:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia nnowy <n...@g...pl>
    wystukał[a]:
    > nooo.. mnie kiedyś US ścigał listem poleconym o 30 groszy :-)
    > a pomyśłl - milion osób i każdy ma do zapłaty tylko 7,60
    > z tego co mi wiadomo, to trzeba płacić i koniec

    Znam osobę do której zapukał komornik bo na przelewie popełniła 'czeski
    błąd' i zapłaciła o 3,60 mniej (miała zamiar dopłacić w następnym
    miesiącu) - tylko nie jestem pewna czy to b ył ZUS czy US... ale niecały
    miesiąc spóźnienia.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-02-03 21:36:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ATZ Rzeszow wrote:
> [...]
    > nie zwraca platnikowi nadplaty do takiej wysokosci). A jezeli istnieje,
    > to na jaki przepis sie ewentualnie powolac.

    Nie istnieje.
    Ja ostatnio wpłacałem na poczcie 10 gr.

  • 5. Data: 2005-02-03 21:36:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nikiel ;-) wrote:

> [...]
    > błąd' i zapłaciła o 3,60 mniej (miała zamiar dopłacić w następnym
    > miesiącu) - tylko nie jestem pewna czy to b ył ZUS czy US... ale niecały

    Komornik w miesiąc?
    Bajki opowiadasz.

  • 6. Data: 2005-02-03 21:52:52
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > Nie istnieje.
    > Ja ostatnio wpłacałem na poczcie 10 gr.

    Mi sie cos obilo o oczy ze jezeli kwota odsetek nie przekracza kosztow
    nadania (czyli chyba kolo 3zl) to nie trzeba placic (ale tu mowa o odsetka
    nie pamietam czy ustawowych czy podatkowych - cos pamietam ze przeczytalem
    to nna jakiejs stronce liczacej odsetki :))) Ale to sie \raczej na pewno
    tyczyli tylko wlasnie odsetek :)

    Czy dobrze mowie czy mi sie cos pomylilo w tej sprawie? (niesteyt nie
    potrafie teraz znalesc tej stronki :(

    Pozdrawiam
    KArol

  • 7. Data: 2005-02-03 21:55:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    > Komornik w miesiąc?
    > Bajki opowiadasz.

    Komornik jak komornik ale 'komornik' skarbowy - jak najbardziej. Jak
    wyczuje podatnika do oskubania, to zadręczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2005-02-03 23:06:08
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    ATZ Rzeszow <a...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > Mam wiec pytanie czy istnieje jakas minimalna kwota niedoplaconego
    > podatku, ktorej nie musi sie wplacac/przelewac do US

    Ano jest, 4 grosze :-)
    podatek zaokrąglamy do 10gr, więc tu wolno nam to sera.
    Innych granic nie pamiętam...

  • 9. Data: 2005-02-04 07:17:03
    Od: "Kasia M." <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to nna jakiejs stronce liczacej odsetki :))) Ale to sie \raczej na pewno

    Ordynacja podatkowa:
    Art. 54. § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:
    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu państwa,
    jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności wartości opłaty
    dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za polecenie przesyłki listowej;

    Obecnie ww. opłata wynosi 2,20 czyli odsetek do 6,60 nie nalicza się.

    Kasia

  • 10. Data: 2005-02-07 15:17:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Feb 2005, Karol K. wrote:

    >+ > > Machnalem sobie wlasnie PIT-37 i wyszlo, ze jestem winny panstwu jeszcze
    >+ > > 7zl 60gr.
    [...]
    >+ Mi sie cos obilo o oczy ze jezeli kwota odsetek nie przekracza kosztow
    >+ nadania (czyli chyba kolo 3zl) to nie trzeba placic (ale tu mowa o odsetka

    ...właśnie.
    A nie "kwocie głównej" !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd