  • 1. Data: 2006-02-07 17:42:28
    Temat: PIT-40A składka na ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Dostałe z ZUS-u roczne obliczenie podatku PIT-40A ( jestem emerytem ) i
    obliczona w nim składka na ubezpieczenie zdrowotne jest mniejsza od sumy
    składek z 12 miesięcy, które były wykazywane przy miesięcznych wypłatach.
    Czy jest w tym coś jeszcze odliczane czy też to pomyłka ZUS-u ?

  • 2. Data: 2006-02-07 18:55:26
    Temat: Re: PIT-40A składka na ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > składek z 12 miesięcy, które były wykazywane przy miesięcznych wypłatach.
    > Czy jest w tym coś jeszcze odliczane czy też to pomyłka ZUS-u ?

    Nie dostałam jeszcze z tego roku PIT-40 ale podliczyłam ubiegły rok i też
    jest różnica około 100 zł. Nie pamiętam czy w ubiegłym roku podliczałam,
    ale w/g mnie nie powinno być różnicy.
    Ale gdy podliczam kwotę z pozycji 32 dochód x 7.75% to daje mi to co jest
    wpisane w poz. 32, czyli tyle ile powinny wynosić składki za cały rok.
    Policzyłam dochód x 19% podatek - kwota wolna 530,04 = podatek i odjełam
    składkę z poz. 32 wyszedł mi podatek z pozycji 34.
    To znaczy, że PIT-40 był dobrze obliczony, a wykazane kwoty w odcinnkach
    miesięcznych były "szacunkowe".

  • 3. Data: 2006-02-07 19:05:13
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > składkę z poz. 32 wyszedł mi podatek z pozycji 34.
    > To znaczy, że PIT-40 był dobrze obliczony, a wykazane kwoty w odcinnkach

    Jescze zapomniałam napisać, że od dochodu potrącana jest i przekazywana na
    NFZ składka w wysokokości wyższej np, w tym riku w wysokości 8,75%, a
    odliczyć można tylko w wysokości 7,75%.

  • 4. Data: 2006-02-07 19:47:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    dwaka wrote:
> [...]
    > składek z 12 miesięcy, które były wykazywane przy miesięcznych wypłatach.
    > Czy jest w tym coś jeszcze odliczane czy też to pomyłka ZUS-u ?

    Bo w pit masz to co ci wolno odliczyć (7.75%) a pobrali ci tyle ile
    musieli, czyli 8% z groszami.

    Zgadłem?

  • 5. Data: 2006-02-07 19:49:34
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

> [...]
    > odliczyć można tylko w wysokości 7,75%.
    >
    > Dziękuję , to co napisałaś tłumaczy wszystko i teraz mi się zgadza.
    Pozdrawiam
    dwaKa

  • 6. Data: 2006-02-08 04:31:57
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    > Bo w pit masz to co ci wolno odliczyć (7.75%) a pobrali ci tyle ile
    > musieli, czyli 8% z groszami.
    >
    > Zgadłem?

    Chyba tak ale ciekawi mnie podstawa prawna takich działań.

  • 7. Data: 2006-02-08 04:54:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    dwaka wrote:

    > Chyba tak ale ciekawi mnie podstawa prawna takich działań.

    Czego?

    Że odlicza sie mniej niż zabierają?
    Bo tak sobie parę lat temu sejm uchwalił i wmalował w ustawę.

  • 8. Data: 2006-02-08 22:02:37
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Chyba tak ale ciekawi mnie podstawa prawna takich działań.

    Taka sama, jak i calej koniecznosci placenia podatkow.
    Ustawa zwie sie toto

    Pozdrawiam
    SDD