  • 1. Data: 2006-02-07 17:40:46
    Temat: Obce środki trwałe - ale nie inwestycje
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów
    szukam odpowiedzi na pytanie:
    Co zrobić z obcymi środkami trwałymi w firmie?
    Dostałem sprzęt komputerowy ze środków pomocowych UE. Sprzęt dostałem w
    czerwcu a umowę przekazującą własność sprzetu - w styczniu następnego roku.
    Sprzęt przechodzi na własność w momencie podpisania umowy.
    Kiedy wprowadzać do Ewidencji ST? w 2005 chyba nie?
    Bo amortyzować obcego środkach na pewno nie mogę.
    Może wprowadzićdo jakiejś pozabilansowej ewidencji ST? A w 2006 do ewidencji
    i zacząć amortyzować od lutego.
    Jakieś ideas?
    pozdr
    smiechu

  • 2. Data: 2006-02-09 07:02:31
    Temat: Re: Obce środki trwałe - ale nie inwestycje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, smiechu wrote:

> [...]
    > czerwcu a umowę przekazującą własność sprzetu - w styczniu następnego roku.
    > Sprzęt przechodzi na własność w momencie podpisania umowy.

    Dywaguję: w czasie od otrzymania do otrzymania na własność był przychód
    z tytułu nieodpłatnego korzystania.
    A "papierkologicznie" powinno być tak samo, jakby (sprzęt) był wynajęty
    tylko właśnie konieczności płacenia czynszu brak.
    Jak wygląda?
    (uwaga: to jest DYWAGACJA luzem :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd