  • 1. Data: 2006-02-07 18:15:48
    Temat: pytanie
    Od: "losiu" <d...@s...uci.agh.edu.pl>

    mam pytanie dotyczace zeznania podatkowego, prosze o pomoc lub skierowanie
    mnie, gdzies gdzie pomoc moge znalezc

    jestem doktorantem pobierajacym stypendium z uczelni (polskiej), okolo 1100
    PLN netto, nie wykazuje tego w zeznaniu podatkowym, z tego, co wiem robie
    tak, poniewaz jest to stypendium
    w zeszlym roku bylem za granica (3 miesiace), pobieralem tam rowniez
    stypendium, nie dostalem zadnego pokwitowania, rozliczenia itd. Pieniadze
    pochodzily z UE i z tego co wiem nie zostaly rowniez opodatkowane w Czechach
    (gdzie przebywalem). czy musze to wykazywac w moim rozliczeniu podatkowym
    oraz czy musze od tego odprowadzic podatek (jesli tak to od jakiej kwoty),
    skoro to bylo stypendium?
    troche sie orientowalem i podobno moge od zarobionych pieniedzy odliczyc
    koszty uzyskania, okolo 60$ za dzien, w sumie i tak dostawalem wiecej, ale
    pomimo moich pytan dowiedzialem sie, ze to nie jest jakies wiazace, tzn inne
    urzedy moga interpretowac innaczej?
    poza tym to skad urzad podatkowy bedzie wiedzial, ze ja takie pieniadze
    pobralem, z tego co pamietam nie podawalem tam ani adresu urzedu w polsce
    ani nipu
    gdzie moge sie dowiedziec jaka jest wiazaca interpretacja w mojej sytuacji?
    dziekuje za wszelka pomoc