  • Data: 2002-10-22 08:31:36
    Temat: Re: PIT-5
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomasz L. napisał:

    > Ja słyszałem, że odlicza się tylko składkę z bieżącego miesiąca. Czy
    > mógłby ktoś rozstrzygnąć: od zaliczki na PIT-5 odlicza się składki na UZ
    > od początku roku czy tylko z bieżącego (tzn. tego, za który jest
    > zaliczka) miesiąca?

    Pytanie - gdzie słyszałes i od kogo?? Jestem ciekawa kto rozpowiada
    naokoło takie bzdury?
    No kto? Co kawałek ktoś stwierdza "bo ja słyszałem...". Nikt nie
    pamięta skąd słyszał i od kogo.

    A wracając do rzeczy:
    Przecież PIT-5 jest liczony narastająco - tzn, co miesiąc liczysz go
    od nowa, od początku roku do końca danego miesiąca.
    Więc logiczne jest (ok.. wiem.. ale akurat tu jest troche logiki ;-))
    że wszelkie odliczenia i doliczenia tez wpisujemy narastająco od
    początku roku.

    Najprostsza rzecz, bez szperania po stawach to wziąć do ręki Pit-a i
    przeczytac objasnienia.
    "Składki opłacone od początku roku" stoi jak byk napisane.
    Ludzie, czytajcie objaśnienia na formularzach!
    Co by nie było, formularz, jako część integralna przepisu - ustawy lub
    rozporządzenia - jest rowniez źródłem prawa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl