  • 1. Data: 2006-12-27 09:41:50
    Temat: PIT 5 - czy byl dochod w listopadzie?
    Od: "lasert" <l...@o...pl>

    czy wg danych podanych ponizej nalezalo zaplacic jakis podatek?

    przychod: 16314 zl
    zakupy: 9831 zl
    koszty uboczne: 53 zl
    pozostale wydatki: 6209 zl

    czy moja droga do kalkulacji jest dobra:

    16314 - (9831+53+6209) = 221 zl

    minus kwota wolna

    = podatku brak...

    Prosze o weryfikacje.

    Dzieki!

    m.

  • 2. Data: 2006-12-27 12:32:25
    Temat: Re: PIT 5 - czy byl dochod w listopadzie?
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > przychod: 16314 zl
    > zakupy: 9831 zl
    > koszty uboczne: 53 zl
    > pozostale wydatki: 6209 zl
    >
    > czy moja droga do kalkulacji jest dobra:
    >
    > 16314 - (9831+53+6209) = 221 zl
    >
    > minus kwota wolna
    >
    > = podatku brak...

    Dochod powyzej ok. 2500 jest dopiero opodatkowany wiec przy 221zl
    dochodu nie placisz nic. Swoja droga faktycznie tyle zarobiles, czy
    naciagales koszty pod US? ;)

  • 3. Data: 2006-12-27 16:55:09
    Od: "lasert" <l...@o...pl>

    > Dochod powyzej ok. 2500 jest dopiero opodatkowany wiec przy 221zl dochodu
    > nie placisz nic. Swoja droga faktycznie tyle zarobiles, czy naciagales
    > koszty pod US? ;)

    kiepsko mi szlo pod koniec roku :-)

    M.

  • 4. Data: 2006-12-27 20:33:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Dec 2006, lasert wrote:

    > czy moja droga do kalkulacji jest dobra:
    >
    > 16314 - (9831+53+6209) = 221 zl
    >
    > minus kwota wolna

    Sprzeciw.
    Nie ma czegoś takiego jak "kwota wolna" - to uproszczenie, podobnie
    jak "siła odśrodkowa", potocznie używane ale mogące wprowadzić w błąd.
    Ustawowo określona jest "kwota zmniejszająca podatek", i jest to istotne
    bo określa wysokość podatku którego się nie płaci (a nie zmniejszenie
    podstawy powodujące jej - znaczy podstawy - "zniknięcie").

    Podatek = 19%*221 = 41,99zł ~=> 42 zł
    Wartość mniejsza niż 530,08 zł podatku którego się nie płaci i:

    > = podatku brak...

    ...do zapłaty :)

    Ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...art. 27!

    pzdr, Gotfryd