  • 1. Data: 2006-12-26 19:23:28
    Temat: Zakup drugiego GSM
    Od: "....co to..." <c...@t...ca>

    znajomy chce kupic na moja firme tel komorkowy (bo lepsze warunki jesli
    kupuje sie na firme)

    ja prowadze sam firme nikogo nie zatrudniam i mam juz jeden telefon w orange
    on chce kupic w plusgsm
    czy ja moge miec 2 telefony komorkowe jak prowadze sam firme czy urzad
    skarbowy sie nie doczepi
    czy moze wcale tych faktur nie ksiegowac i wyrzucac je do kosza

  • 2. Data: 2006-12-27 07:55:54
    Temat: Re: Zakup drugiego GSM
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

> [...]
    > skarbowy sie nie doczepi
    > czy moze wcale tych faktur nie ksiegowac i wyrzucac je do kosza

    Wiele osób tak robi i skarbówka się nie czepia. Przecież nie będą prosić Cię
    o bilingi, a wytłumaczyć się możesz iż wielu klientów ma tel w plusie i to
    ułatwia komunikacje... Odliczenie vatu jest tu chyba tą lepszą ofertą więc
    konieczne jest zaksięgowanie. Chyba że nie rozmawia dużo przez koma i wyjdą
    małe kwoty to może szkoda zachodu...

  • 3. Data: 2006-12-27 14:13:36
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    > Wiele osób tak robi i skarbówka się nie czepia. Przecież nie będą prosić
    > Cię o bilingi, a wytłumaczyć się możesz iż wielu klientów ma tel w plusie
    > i to ułatwia komunikacje...

    A właśnie, że się czepia! :( Jeżeli nie potrafisz WIARYGODNIE uzasadnić
    przydatności drugiego telefonu do DG, to lepiej faktur nie księguj.

  • 4. Data: 2006-12-27 18:02:31
    Od: "....co to..." <c...@t...ca>

    > A właśnie, że się czepia! :( Jeżeli nie potrafisz WIARYGODNIE uzasadnić
    > przydatności drugiego telefonu do DG, to lepiej faktur nie księguj.

    a jak nie bede ksiegowal to nie bedzie sie czepiac ? ze faktury nie ksieguje
    ?

  • 5. Data: 2006-12-28 08:57:11
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    Księgujesz jedynie fakture odpowiadające kosztom. Jeżeli (już po zakupie)
    zdecydowałeś, że nie bedzie to kosztem - nie księgujesz. Aby spać spokojnie
    w 200%, to zaewidencjonuj fakturę, ale kwotę wpisz w rubrykę wolną (chyba
    16) i nie bierz tej kwoty nigdzie pod uwagę.
    W VAT-cie nawet ewidencjonować nie musisz.