  • 1. Data: 2009-12-28 09:31:25
    Temat: PIT 8S za stypendium
    Od: "tp" <d...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie kiedy i po spełnieniu jakich warunków konieczne jest wystawienie
    PIT 8S osobie, która pobierała stypendium?

    W 2009 roku otrzymywałem stypendium z pewnej fundacji i wiem, że ona wystawi
    mi Pit 8S (nie składałem PIT 2C), otrzymuję też stypendium naukowe z
    uczelni, a w dziekanacie poinformowano mnie, że oni nie wystawiają i nie
    wystawiali nigdy PIT 8S.

    W związku z tym mam powyższe pytanie oraz dodatkowo: czy jeśli nie otrzymam
    z uczelni PIT 8S to powinienem w zeznaniu rocznym podać kwotę otrzymywanego
    stypendium?

    Pozdrawiam
    tp

  • 2. Data: 2009-12-28 09:43:18
    Temat: Re: PIT 8S za stypendium
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2009 o 10:31:25 tp <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > W związku z tym mam powyższe pytanie oraz dodatkowo: czy jeśli nie
    > otrzymam z uczelni PIT 8S to powinienem w zeznaniu rocznym podać kwotę

    ZTCP stypendiu naukowe jest zwolnione z tych uciążliwości,
    natomiast stypendia socjalne i inne - nie.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-28 13:16:41
    Od: "tp" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > ZTCP stypendiu naukowe jest zwolnione z tych uciążliwości,
    > natomiast stypendia socjalne i inne - nie.

    Z tego co powiedziała pani w dziekanacie, to nie wystawiają tych PITów na
    żadne stypednia...

    Pozdrawia
    tp

  • 4. Data: 2009-12-28 14:25:53
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "tp" <> napisał w wiadomości ...

    > W 2009 roku otrzymywałem stypendium z pewnej fundacji

    to jest dość specyficzna forma stypendium i podlega opodatkowaniu

    > W związku z tym mam powyższe pytanie oraz dodatkowo: czy jeśli nie
    > otrzymam z uczelni

    stypendia z uczelni wypłacane na podstawie przepisów ustawy
    Prawo o szkolnictwie wyższym nie wliczają się do dochodu
    i nie uwzględniasz ich w zeznaniu rocznym...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 5. Data: 2009-12-28 16:01:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tp wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Z tego co powiedziała pani w dziekanacie, to nie wystawiają tych PITów
    > na żadne stypednia...

    bo nie muszą
    są zwolnione z podatku.